عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » افتتاح متمرکز ۱۴ پروژه تعاونی در علی آباد کتول


افتتاح متمرکز ۱۴ پروژه تعاونی در علی آباد کتول

افتتاح متمرکز ۱۴ پروژه تعاونی در علی آباد کتول

به گزارش روابط عمومی فرمانداری،در پنجمین روز از هفته تعاون،آئین افتتاح متمرکز ۱۴ پروژه اقتصادی و اشتغال‌زایی تعاون استان گلستان در باشگاه ورزشی (تعاونی آکادمی علم و قدرت)علی‌آبادکتول به‌صورت متمرکزباحضور احمد تجری مفردفرماندارشهرستان علی آباد کتول، سعید مازندرانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان انجام شد.

احمد تجری مفردخدمت‌رسانی وگام برداشتن درمسیرتوسعه اقتصادی راوظیفه همه دستگاه‌های اجرایی دانست وادامه داد:دولت بنا دارد در این راستا و فضای بین‌المللی ایجادشده در پسابرجام واحدهای تولیدی را از رکود خارج کند.

فرماندار علی‌آبادکتول تصریح کرد:در راستای رونق تولید و خروج بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی گلستان از رکود پرداخت ۷۴۴ میلیارد تومان تسهیلات مصوب شده که سهم شهرستان علی‌آبادکتول هفت میلیارد تومان است.

وی با یادآوری اینکه اشتغال جوانان دغدغه اصلی مقام معظم رهبری و دولت است، خاطرنشان کرد: شهرستان ظرفیت بسیار خوبی در تأسیس شرکت تعاونی دارد اما باید این ظرفیت در راستای ایجاد و تثبیت اشتغال به کار گرفته شود.

تجری مفرد به ثبت دو هزار تعاونی در دولت نهم و دهم در شهرستان انتقاد کرد و گفت: در حال حاضر باید با چراغ در روز روشن به دنبال این دو هزار تعاونی باشیم.

وی متذکر شد: در شرایطی که نرخ بیکاری کشور حدود ۱۳ درصد است باید به دنبال واقعیت‌گرایی باشیم و تعاونی‌ها در جهت ایجاد اشتغال به ثبت برسند نه در جهت ارائه آمار.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: در هفته تعاون ۱۴ طرح اقتصادی و اشتغال‌زا بااعتباری بالغ‌بر چهار میلیارد و ۲۴۱ میلیون تومان هزینه و سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری رسید.

وی اضافه کرد: طرح‌های مذکور بستر اشتغال‌زایی ۱۹۳ نفر را فراهم کرده و ۱۸ هزار و ۲۲۹ نفر عضو این ۱۴ شرکت تعاونی در گلستان هستند.

وی به حوزه فعالیت این پروژه‌ها هم اشاره و خاطرنشان کرد: از این ۱۴ پروژه ۶ پروژه در بخش خدمات و پنج پروژه در بخش صنعت و فرش دستباف، تأمین نیاز تولید و تأمین نیاز مصرف هرکدام یک پروژه قابل‌افتتاح داشتند.

به گفته مازندرانی بیشترین اشتغال ایجادشده در این پروژه‌ها مربوط به یک شرکت تعاونی حمل‌ونقل در گالیکش بوده که ۱۱۵ فرصت شغلی ایجاد کرده و شرکت تعاونی مرزنشینان خواجه نفس با ۱۷ هزار و ۸۰۰ نفر بیشترین تعداد عضویت را به خود اختصاص داده است.

در ادامه این آئین رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی علی‌آبادکتول از افتتاح پنج پروژه در شهرستان خبر داد و گفت: برای طرح‌های تعاونی که در شهرستان علی‌آبادکتول به بهره‌برداری رسید بالغ‌بر ۴۲۹ میلیون تومان سرمایه‌گذاری شد.

حسن قدیمی بیان کرد: یک باشگاه بدن‌سازی، دو شرکت تعاونی دوخت لباس سنتی کتول، شرکت تعاونی تولید ادوات کشاورزی و یک شرکت تعاونی صنایع‌دستی بلوچ امروز به بهره‌برداری رسید.

به گفته وی ۳۶ نفر عضو این پنج شرکت تعاونی شهرستان هستند و ۱۴ فرصت جدید شغلی در علی‌آبادکتول ایجادشده است.

افتتاح متمرکز ۱۴ پروژه تعاونی در علی آباد کتول

 

افتتاح متمرکز ۱۴ پروژه تعاونی در علی آباد کتول

 

افتتاح متمرکز ۱۴ پروژه تعاونی در علی آباد کتول

 

افتتاح متمرکز ۱۴ پروژه تعاونی در علی آباد کتول

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری علی آباد کتول
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .