عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » هفتمین جلسه شورای اداری علی آباد کتول برگزارشد


هفتمین جلسه شورای اداری علی آباد کتول برگزارشد

هفتمین جلسه شورای اداری علی آباد کتول برگزارشد

در آستانه بازگشایی مدارس و هفته گرامیداشت هفته دفاع مقدس جلسه شورای اداری شهرستان به ریاست احمد تجری مفردفرماندارشهرستان با حضور ملا غلامعلی سرپرست معاونت آمار و اطلاعات سازمان برنامه ریزی و بودجه استان،وطنی مدیرکل آموزش وپرورش استان گلستان و دیگر اعضای شورای اداری شهرستان ودهیاران باموضوعات ،سرشماری نفوس و مسکن و هفته دفاع مقدس شهرستان،بازگشایی مدارس ،در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزارشد.

فرماندار گفت: سرشماری نفوس و مسکن، پایه و اساس برنامه ریزی کارشناسی شده مدیران و راهبردی تاثیرگذار در جهت توسعه همه جانبه و متوازن کشور است.

وی افزود: سرشماری نفوس و مسکن یکی از رویدادهای زیرساختی در جهت برنامه ریزی کلان و خرد کشور است.

وی با بیان اینکه این دوره از سرشماری به شیوه الکترونیکی و بدون استفاده از کاغذ اجرا می شود، گفت: به همین منظور دهیاران و شوراها باید همکاری لازم جهت اطلاع رسانی دقیق این شیوه را داشته باشند تا شاهد مشارکت حداکثری روستائیان برای برگزاری صحیح این سرشماری باشیم.

تجری مفرد درادامه گفت:سرشماری عمومی نفوس و مسکن یک برنامه و طرح ملی است و آموزش و پرورش نقش مهمی را در مشارکت گسترده مردم و تحقق اهداف این طرح بر عهده دارد که باید در این خصوص همکاری های لازم راداشته باشد.

فرمانداردر پایان گفت:دفاع مقدس، رساترین واژه در قاموس ایستادگی ملت قهرمان ماست و بیانگر ایستادگی و مقاومت بیدار دلانی است که هفت شهر عشق را در هشت بهار آزادگی پیمودند.

وی درپایان اظهارداشت:آنچه ما امروز داریم از برکت خون پاک شهدا و تلاش و مجاهدت رزمندگان دیروز است و باید همواره قدردان زحمات و ایثارگری های این عزیزان باشیم و با یادآوری تلاش رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و آشنایی مردم به خصوص نسل جوان با ارزشها و دستاوردهای دفاع مقدس باید کاری کنیم که ارزشهای اسلامی در این هفته نمود بیشتری داشته باشد.

مهندس ملا غلامعلی با اشاره به نگاه علمی و فرمایشات دقیق مقام معظم رهبری در زمینه اهمیت انجام سرشماری نفوس مسکن گفت: آثار و برکات انجام سرشماری و آمار در پیشرفت و رشد و توسعه اقتصادی کشور برکس ی پوشیده نیست به همین جهت از همه دستگاههای اجرایی خواست اهمیت و ضرورت ارائه آمار و اطلاعات دقیق خانوارها را به مردم اطلاع رسانی نمایند .

وی وجود بسیاری از کمبود ها و کاستی های جامعه را نبود آمار و اطلاعات دقیق در جامعه آماری کشور دانستند وتصریح کرد : در قالب بررسی اطلاعات و آمار درقالب یک پروسه و بر اساس فرایند در کشور هست که می توان برای اداره ان تصمیم گیری و برنامه ریزی کرد .

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان و قائم مقام مدیر اجرائی سرشماری استان گفت: سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ در یک‌هزار و ۶۳۹ حوزه در کل استان با ۵۲۰ آمارگیر اجرا می‌شود.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره سرشماری اظهار داشت: آمار و اطلاعات دقیق، متمرکز و علمی پایه اصلی در تصمیم‌گیری کارآمد برای کشور است و همه مردم باید به‌طور جدی در این طرح مهم شرکت کنند.

وی با اشاره به تفاوت شیوه اجرایی سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 گفت: تا سال 1390 سرشماری از طریق مراجعه مامور آمارگیر و مصاحبه حضوری بوده اما در سال 95 نوآوری‌هایی مانند ثبت اطلاعات خانوار به صورت اینترنتی استفاده شده است.

قائم مقام مدیر اجرائی سرشماری استان گلستان با اشاره به فرآیند اجرای سرشماری افزود: سرشماری اینترنتی از 3 تا 25 مهر، سرشماری حضوری از 25 مهر تا 25 آبان و برای خانواده‌های غائب 26 تا 30 آبان در نظر گرفته شده است.

وی سپس به بیان اقدامات انجام شده توسط ستاد سرشماری استان اشاره کرد و گفت: تعداد 1639 حوزه در کل استان با 520 آمارگیر خواهیم داشت که از این تعداد 36 حوزه شهری، 23 حوزه روستایی و 19 مامور آمارگیر مربوط به شهرستان بندرترکمن است.

غلامعلی خواستار همکاری همه جانبه دستگاه‌ها با ستاد سرشماری شهرستان شد و گفت: امیدواریم با همکاری هم بتوانیم آمار دقیقی در اختیار برنامه‌ریزان استان قرار دهیم.

هفتمین جلسه شورای اداری علی آباد کتول برگزارشد

 

هفتمین جلسه شورای اداری علی آباد کتول برگزارشد

 

هفتمین جلسه شورای اداری علی آباد کتول برگزارشد

 

هفتمین جلسه شورای اداری علی آباد کتول برگزارشد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری علی آباد کتول
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .