عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بسیاری از مشکلات موجود در جامعه متأثر از خانواده هاست

فرماندار در همایش روز خانواده و تکریم بازنشستگان اجلاسیه 4000 شهید استان:

بسیاری از مشکلات موجود در جامعه متأثر از خانواده هاست

بسیاری از مشکلات موجود در جامعه متأثر از خانواده هاست

 عبدالحکیم فیروزی فرماندار شهرستان ترکمن در همایش روز خانواده و تکریم بازنشستگان اجلاسیه 4000 شهید استان که با حضور امام جمعه و سایر مسئولین شهرستانی در محل تالار آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد اظهار کرد: بسیاری از مشکلات موجود در جامعه متاثر از خانواده و نحوه تعلیم و تربیت فرزندان در خانواده است، اگر روی خانواده خوب کار کنیم مشکلات جامعه کم خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاعرسانی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ فیروزی فرماندار ضمن  تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی و امام شهدا و ضمن تبریک روز خانواده به اهمیت والای خانواده اشاره کرد و گفت: در قانون اساسی یک اصل به خانواده اختصاص داده شده که این نشان از اهمیت خانواده برای جمهوری اسلامی و بانیان آن است.

وی افزود: خانواده هایی که درست پی ریزی نشده باشند در ابتدا یا در اواسط راه از مسیر خارج می شود. اگر خانواده ای آسیب ببیند ترمیم آن بسیار سخت خواهد بود.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود در جهان و دهکده جهانی دنیا بسیار کوچک شده است و اخبار سراسر جهان در آن واحد قابل دستیابی است و همین امر باعث بروز بسیاری آسیب ها در جامعه شده است.

وی تاکید کرد: امروزه آسیب پذیری خانواده ها خیلی بالا رفته و یکی از علل آن ماهواره می باشد. ماهواره بلای خانمان سوز است که در اکثر خانه ها وجود دارد، ما مصرف کننده هستیم تولید کنندگان و برنامه ریزان آن غربی ها می باشند و این خطری است برای جامعه ما.

وی افزود: کوچک شدن دنیا، ماهواره ، اینترنت و امثال آن در فکر، اخلاق، اندیشه و اقتصاد خانواده تاثیر می گذارد. به همین علت بسیاری از ارزش های اصیل اسلامی ما از جمله عفاف و حجاب نه تنها در ایران بلکه در اکثر کشورهای اسلامی کمرنگ شده است.بنابراین  در مصرف تولیدات آنها باید دقت کنیم و آنچه را که خود می خواهیم مصرف کنیم نه آنچیزی را که هدف غربی هاست وگرنه آسیب جدی به خانواده و جامعه وارد می شود.

 فرماندار با اشاره به پیام همایش امروز گفت: تشکیل خانواده یک ارزش است و هیچ ارزشی بالاتر از آن نیست اما زیرساختهایی دارد که درون خانواده از طریق تربیت صحیح فرزندان شکل میگیرد و مهمتر از آن استمرار و بقای خانواده است. خانواده رسالت سنگینی دارد که علاوه بر شناسایی و دانستن و فهم ، نیاز به اقدام و عمل از طریق آموزش های کاربردی دارد تا مانع مشکلات شود.

در پایان فیروزی گفت: همه مسئولین و خانواده ها مسئولند و بایستی دست به دست هم بدهیم و کمک کنیم تا آسیب های اجتماعی موجود در شهرستان را کاهش دهیم.

حجت الاسلام منصوری امام جمعه شهرستان در این همایش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اسلام و انقلاب، امام شهدا و تبریک هفته دفاع مقدس و روز خانواده گفت: امروز روز خانواده و روز نزول سوره هل اتی ( سوره دهر) بر خانواده حسنه پیامبر (ص) است.

وی با اشاره به سخن علامه جعفری افزود: انسان یک میلیون اشتباه ندارد بلکه یک اشتباه دارد و آن عدم شناخت خود است. چون انسان خود را نشناسد دیگران را هم نخواهد شناخت و جایگاه انسانها را درک نکرده و این عامل برخوردهای نامناسب و ناهنجاریها و نابسامانیها در جامعه است.

امام جمعه تاکید کرد: اسلام برای خانواده ارزش بسیاری قائل است. با توجه به روایات در کلمه اهل بیت منظور از بیت خانه و چهاردیواری نیست بلکه جایی است که در ان عاطفه، محبت و تربیت صحیح باشد.پیامبر خانواده خود را اهل بیت خطاب می کند چون خانواده کاملی هستند. و ما نیز اگر طبق دستور اسلام فرزندان را تربیت کنیم اهل بیت تربیت کردیم.

وی خانواده را یکی از زیباترین، مقدس ترین و پویاترین کانون های بشری خواند و گفت: خانواده مرکز آرامش و کانون پرورش استعدادها و محل رسیدن انسان به سعادت است.

وی با توجه به روایات اظهار داشت: زن در خانواده  در نقش کارگردان، مدیر و باغبان است. پدر نقش پشتیبانی و فراهم آوردن امکانات را ایفا می کند و به بارآوردن میوه های خوب ، مدیریت و برنامه ریزی با مادر خانواده است.

 در ادامه حجت الاسلام منصوری سه ضلع مثلث تربیت را مدرسه، اجتماع و خانواده بیان کرد و گفت: اینها  به کمک هم می توانند انسان بزرگی را پرورش دهند و به انسان کمک کنند به سعادت برسند.

اجرای یکه قطعه شعر، موسیقی سنتی و اهدای جوایز به خانواده های موفق شهرستان، برگزاری نمایشگاه عکس دفاع مقدس در محل برگزاری همایش و برگزاری ایستگاه سلامت به مناسبت روز خانواده از دیگر برنامه های این همایش بود.

بسیاری از مشکلات موجود در جامعه متأثر از خانواده هاست

 

بسیاری از مشکلات موجود در جامعه متأثر از خانواده هاست

 

بسیاری از مشکلات موجود در جامعه متأثر از خانواده هاست

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرترکمن
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .