عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مهمترین درسی که از شهدا میتوان آموخت بخشش است


مهمترین درسی که از شهدا میتوان آموخت بخشش است

مهمترین درسی که از شهدا میتوان آموخت بخشش است

مهندس صادقلو فرماندار رامیان در جشن عاطفه ها که از سوی کمیته امداد حضرت امام (ره) و آموزش و پرورش شهرستان برگزار گردید بخشش و انفاق را مهمترین درسی دانست که میتوان از شهدا آموخت.

فرماندار رامیان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهیدان 8 سال دفاع مقدس و 4000 شهید استان گلستان گفت: شهدا با ایثار مهمترین و با ارزشترین سرمایه زندگی و جان خود در راه دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی درس بخشش و ایثار به ما آموختند و ما با به کار گیری این آموزه در زندگی بتوانیم به همنوعان خود کمک نمائیم.

مهندس صادقلو در ادامه ضمن تبریک 25 ذی الحجه روز نزول سوره هل اتی در شأن حضرت علی (ع) ،حضرت زهرا(س) و امام حسن (ع) و امام حسین (ع) که به روز خانواده و تکریم از بازنشستگان نامگذاری شده افزود: خانواده مهمترین کانون اجتماعی بوده و رکنی اساسی در تربیت نسلهای آینده بوده و اگر به موضوع خانواده اهمیت داده شود بسیاری از ناهنجاریها در جامعه از بین خواهد رفت.

فرماندار رامیان بازنشستگان را نیز سرمایه های اجتماعی دانسته و به تکریم این عزیزان تاکید نمود.

وی در ادامه  کمک و بخشش به همنوعان را یکی از مهمترین آموزه های دین مبین اسلام دانسته که در سیره و روش پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه اطهار (ع) بسیار مورد تاکید بوده و همچنین با اشاره به برخی از ویژگیهای اخلاقی پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه معصومین(س) در زمینه کمک به همنوعان و نیازمندان و ایتام خاطر نشان کرد:  همانطور که در سیره بزرگان دین می بینیم کمک به همنوعان باید به صورتی باشد که حرمت و شأن نیازمندان حفظ شود.

فرماندار رامیان کمک به کودکان و دانش آموزان نیازمند و یتیم را کمک به ارتقاء فرهنگی جامعه بیان نموده که علاوه بر اجر و ثواب اخروی که نصیب خیرین خواهد شد آثار و برکات این بخشش را در جامعه خواهیم دید چرا که تربیت کودکانی صالح و تحصیلکرده نقش مثبتی در توسعه و پیشرفت جامعه خواهد داشت.

وی در پایان ضمن اشاره به آغاز ثبت نام اینترنی سرشماری عمومی نفوس و مسکن از 3 مهر که تا 24 مهر ادامه خواهد داشت  تصریح کرد: سرشماری اقدامی مهم برای برنامه ریزی آتی کشور بوده و مردم فهیم با شرکت در این طرح و ارائه آمار صحیح و دقیق  در سامانه مرکز آمار می توانند به تصمیم گیریهای مسئولین کشور جهت  توسعه کمک نمایند.

در این مراسم مهندس صادقلو فرماندار و دیگر خیرین شرکت کننده مبالغی را جهت کمک به کودکان نیازمند اهدا نمودند.

مهمترین درسی که از شهدا میتوان آموخت بخشش است

 

مهمترین درسی که از شهدا میتوان آموخت بخشش است

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری رامیان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : رامیان
  • بازدید : 956
  • کد خبر : 25525