عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بر پایی چادرهای عزاداری در معابر نباید برای مردم ایجاد مزاحمت نماید


بر پایی چادرهای عزاداری در معابر نباید برای مردم ایجاد مزاحمت نماید

بر پایی چادرهای عزاداری در معابر نباید برای مردم ایجاد مزاحمت نماید

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس با تاکید بر لزوم نظارت بر پرپایی چادرها و تکیه های عزاداری امام حسین (ع) درکنار معابر عمومی، اظهار داشت: این اقدام ها نبایستی برای مردم ایجاد مزاحمت نماید.
عبدالقدیر کریمی درنشست کارگروه اجتماعی و فرهنگی گنبدکاووس با موضوع رعایت شئونات عزاداری های ماه محرم، گفت: حفظ حرمت ماه محرم و عزاداری های اباعبدالله الحسین(ع) یک الزام است که همه باید مقید به رعایت آن باشند.
وی افزود: برپایی خودجوش چادرها و تکیه های عزاداری درکنار خیابان ها، بعضا سبب ایجاد ترافیک و دیگر مزاحمت ها برای مردم می شود که بایستی حتی المقدور از برپایی این چادرها جلوگیری و درصورت برپایی، آنان را ساماندهی کرده و بر آن نظارت شود.
کریمی، فلسفه عزاداری های امام حسین (ع) را انتقال صحیح پیام و اهداف نهضت عاشورا ذکر کرد و اظهار داشت: مجالس عزاداری سرور و سالار شهیدان باید محلی برای تبیین اهداف نهضت این امام همام و شهید مظلوم باشد.
وی، استفاده از نقطه نظرات جوانان دربرگزاری بهتر مراسم سوگواری امام حسین(ع) و توجه به آسیب های عزاداری ها را مهم دانست و تصریح کرد: برپایی نمایشگاه های عکس و کتاب و برگزاری جشنواره فیلم و عکس عاشورا از دیگر نیازها برای تبیین نهضت عاشورا است.
فرماندار ویژه گنبدکاووس همچنین از پیشنهاد برپایی تکیه عزاداری هنرمندان زیر نظر حوزه هنری استان گلستان در چند شب دهه اول محرم درگنبدکاووس استقبال کرد و گفت: زبان هنر و ظرافت های آن، بهترین زبان برای انتقال فرهنگ عاشورا به مردم بویژه نسل جوان است.
مهندس کریمی با تاکید برضرورت پوشش رسانه ای آیین های عزاداری مردم گنبدکاووس در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی توسط صدا و سیمای مرکر گلستان، افزود: صدا و سیما پوشش روز سوم محرم را به این فرمانداری اعلام کرد که شهرستان با آن مخالفت کرد زیرا اوج مراسم عزاداری مردم گنبدکاووس در تاسوعا و عاشورا است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس نیز دراین جلسه از برنامه ریزی های لازم برای برپایی مراسم های عزاداری دهه اول محرم با برگزاری چند جلسه توجیهی با علما و روحانیون و مداحان و هیات امنای مساجد دراین شهرستان خبر داد.
حجت الاسلام و المسلمین علی فتحی، گفت: برای برگزاری باشکوه مراسم عزاداری محرم و جلوگیری از ورود خرافه و بدعت ها به این مراسم، هماهنگی های لازم با هیات ها و علمای اعزامی به مساجد شده است.
وی باتاکید برضرورت همکاری و تعامل بیشتر ادارات و نهادها با هیات های مذهبی برای برگزاری مراسم عزاداری، افزود: در زمان حاضر 186 هیات مذهبی درگنبدکاووس ثبت شده که 22 هیات آن از هیات های فعال و محوری به شمار می روند.
حجت الاسلام فتحی اضافه کرد: درایام محرم امسال 183 مداح و 124 روحانی در مساجد و حسینیه ها مستقر می شوند.
وی با اشاره به وحدت و همدلی بین مردم گنبدکاووس و ابراز محبت اهل سنت به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بویژه حضرت امام حسین (ع)، تصریح کرد: برادران و خواهران ترکمن این شهرستان در ایام محرم اقدام به پخش نذورات و صدقه بین عزاداران حسینی می نمایند که قابل تقدیر است.
معاون فرهنگی اداره کل حوزه هنری گلستان نیز در این جلسه پیشنهاد برپایی تکیه هنرمندان به مدت چند شب در گنبدکاووس را داد و گفت: این تکیه از سال 89 فعالیت خود را آغاز کرده که با استقبال مردم استان مواجه شده است.
محمود خواجه نژاد، شعرخوانی، اجرای نمایش، اجرای تعزیه و ارائه فعالیت های تحقیقی و پژوهشی باموضوع محرم و عاشورا را از مهمترین فعالیت های تکیه هنرمندان برشمرد و افزود: امسال هنرمندانی از دو استان مازندران و خراسان رضوی، مهمان تکیه هنرمندان گلستان هستند.

بر پایی چادرهای عزاداری در معابر نباید برای مردم ایجاد مزاحمت نماید


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 705
  • کد خبر : 25709