عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 95 میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی راکد شهرستان آزادشهر پرداخت شد


95 میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی راکد شهرستان آزادشهر پرداخت شد

95 میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی راکد شهرستان آزادشهر پرداخت شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آزادشهر، حبیب شفائی نوده فرماندار شهرستان عصر دوشنبه درنشست خبری با موضوع اقتصاد مقاومتی و سرشماری عمومی نفوس و مسکن، اظهار داشت: 33 واحد تولیدی آزادشهر برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش، در سامانه بهینه یاب ثبت نام کرده اند.

وی افزود: از این تعداد با درخواست 24 واحد با نیاز تسهیلاتی 351 میلیارد و 500 میلیون ریال موافقت و تاکنون 95 میلیارد ریال به پنج واحد تولیدی با اشتغالزایی 150 نفر پرداخت شده است.

به گفته وی هم اکنون حدود 55 واحد تولیدی در سطح شهرستان آزادشهر دارای پروانه بهره برداری بوده و مشغول فعالیت هستند.

وی گفت: علاوه بر پرداخت تسهیلات سرمایه درگردش به واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال، در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و دربخش کشاورزی، با همکاری جهاد کشاورزی انواع بذر، کود و سموم شیمیایی گواهی شده بین کشاورزان توزیع و نیز طرح ترسیب با همکاری منابع طبیعی در شش روستای آزادشهر درحال اجرا است.

شفائی نوده اضافه کرد: علاوه بر طرح های فوق دربخش مشاغل خانگی حوزه کشاورزی نیز شش پرونده با نیاز تسهیلاتی 300 میلیون ریال تشکیل شده که تاکنون به دو طرح مبلغ 100 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: از محل صندوق توسعه ملی که سهمیه شهرستان آزادشهر مبلغ یک میلیارد و 880 میلیون ریال برای طرح های کشاورزی تعیین شده بود، 29 طرح با نیاز مالی دو میلیارد و 300 میلیون ریال تشکیل شد که تاکنون 17 طرح بانیاز مالی 940 میلیون ریال تسهیلات دریافت کردند.

به گفته فرماندار آزادشهر، در بخش تجهیزات و ادوات کشاورزی (مکانیزاسیون) نیز سهمیه ابلاغی به این شهرستان 20 میلیارد ریال بود که دراین خصوص تاکنون 42 پرونده با نیاز مالی 17 میلیارد ریال تشکیل شده که از این تعداد 21 پرونده آن مبلغ هشت میلیارد و 500 میلیون ریال دریافت کردند.

وی با تاکید برضرورت فرهنگ سازی درجهت تحقق سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری و نیز سیاست های دولت ازسوی رسانه های ارتباط جمعی، گفت: اقتصاد مقاومتی، استفاده از ظرفیت های مردمی و ظرفیت های موجود است که همه باید در این خصوص تلاش کنند.

شفائی نوده، کشت زعفران و گیاهان دارویی را از دیگر طرح های حوزه اقتصاد مقاومتی در آزادشهر اعلام کرد و افزود: کشت این دو محصول که درآمد بالایی نیز دارد است با استقبال مردم مواجه شده و برنامه ریزی برای استقرار صنایع تبدیلی و بسته بندی این دو محصول انجام تا ارزش افزوده بیشتری عاید مردم و کشاورزان منطقه شود.

فرماندار آزادشهر همچنین بااشاره به درحال اجرا بودن طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن و قدردانی از مشارکت خوب مردم این شهرستان در این طرح ملی گفت: تا روز گذشته به طور میانگین 68 درصد مردم آزادشهر درسرشماری حضوری مشارکت داشتند.

شفائی نوده افزود: در چند روز آینده سرشماری حضوری درمناطق روستایی این شهرستان پایان می یابد و در مناطق شهری نیز در مدت زمان تعیین شده تا 28 آبان این طرح ادامه دارد.

وی اضافه کرد: درحوزه سرشماری حضوری در آزادشهر مجموعا 30 نفر مامور اصلی و ستادی درحال سرشماری از 30 هزار خانوار با جمعیت تقریبی 104 هزار نفر این شهرستان هستند.

معاون فرماندار آزادشهر نیز در این نشست خبری با مهم دانستن شعار اقتصاد مقاومتی و با تاکید برضرورت استفاده ازهمه ظرفیت ها برای تحقق این شعار، اظهار داشت: فرهنگ سازی و آموزش دو نیاز اصلی درتحقق سیاست های این حوزه است که باید از ظرفیت کارشناسان ادارات و نهادها و رسانه های ارتباط جمعی دراین خصوص بیشتر استفاده شود.

سید غلامرضا قاضوی افزود: یکی از مشکلات حوزه اقتصاد مقاومتی، بازاریابی برای فروش محصول است که بایستی قبل از هر گونه اقدام به آن توجه شود.

شهرستان آزاشهر با حدود 100هزار نفر جمعیت، درشرق استان گلستان واقع است.

95 میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی راکد شهرستان آزادشهر پرداخت شد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری آزادشهر
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آزادشهر
  • بازدید : 540
  • کد خبر : 27158