عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آموزش دانش آموزان بهترین راه پیشگیری از آسیب های اجتماعی است

فرماندار گرگان:

آموزش دانش آموزان بهترین راه پیشگیری از آسیب های اجتماعی است

آموزش دانش آموزان بهترین راه پیشگیری از آسیب های اجتماعی است

دکتر حسینی گفت: بنا به گزارشات نیروی انتظامی در خصوص کاهش سن مصرف کنندگان مواد مخدر،نیاز به آموزش بیشتر در مدارس و آموزشگاه ها دارد و نباید گذاشت یک موضوع اجتماعی تبدیل به یک موضوع امنیتی گردد .

دوازدهمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به ریاست فرماندارگرگان در سالن اجتماعات فرمانداری گرگان برگزار شد .

فرماندار گرگان در این جلسه بیان داشت: دستگاه ها باید اقدامات یکساله ،تحلیل آماری وجامعه هدف خود را به فرمانداری ارسال نمایند تا برنامه ریزی در جهت بهبود و پیشگیری در سال آتی در اولویت قرار گیرد.

دکتر حسینی به حاشیه نشینی در اطرف شهر اشاره کرد و گفت: جهت جلوگیری از جاشیه نشینی می طلبد دستگاه ها اهتمام بیشتری به آن داشته باشند چرا که شواهد حاکی از آن دارد یکی از موارد اعتیاد و فروش مواد مخدر همین حاشیه نشینی ها بوده که در صورت کم توجهی می تواند عواقب دیگری را به همراه داشته باشد .

فرماندار در ادامه یکی دیگر از راه های ورود مواد مخدر را راه های مواصلاتی از جمله گرگان به شاهرود عنوان کرد و اظهار داشت: نیروی انتظامی تلاش زیادی را در بحث مقابله با ورود مواد به شهرستان،توزیع و مصرف انجام می دهد و نیاز است با کارشناسی مسیرهای ورودی شهرستان در محور گرگان به شاهرود در مسیر توسکستان کنترل بیشتری صورت گیرد .

در ادامه فرماندار گرگان به ممنوعیت فروش دارو در عطاری ها اشاره کرد و گفت: مرکز بهداشت به عنوان متولی بهداشت و سلامت باید نسبت به شناسایی فروشندگان دارو های شیمیایی و گیاهی در عطاری ها اقدام و متخلفان را به مراجع قضایی معرفی نماید و در صورت عدم رعایت قوانین و مقررات و تکرار تخلفات برخورد جدی تر با آنان شود .

وی افزود: عطاری ها در صورتی اجازه فروش داروهای گیاهی را خواهند داشت که مجوز آن را از دانشگاه علوم پزشکی دریافت نموده باشند .

فرماندار گرگان تأکید کرد: سلامت و امنیت مردم از اولویت مسؤلان بوده و کسانیکه توجهی به این دو مقوله نداشته باشند با آنان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

دکتر حسینی یادآور شد: مردم بدون آگاهی از خرید دارو در عطاری ها خودداری نمایند چراکه در صورت ناآگاهی از مصرف این داروها بعضاً عوارض جبران ناپذیری خواهدداشت .

لازم بذکر است تلفن 1490 آماده دریافت هرگونه تخلفات در زمینه بهداشتی و دارویی می باشد و در صورت مشاهده موارد ذکر شده شهروندان می توانند موضوع را جهت رسیدگی در اسرع وقت به مراکز بهداشتی و درمانی اطلاع دهند.

آموزش دانش آموزان بهترین راه پیشگیری از آسیب های اجتماعی است

 

آموزش دانش آموزان بهترین راه پیشگیری از آسیب های اجتماعی است

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گرگان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گرگان
  • بازدید : 739
  • کد خبر : 31525