عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » لایحه رتبه بندی و نظام حقوقی معلمان به مجلس ارائه می شود


لایحه رتبه بندی و نظام حقوقی معلمان به مجلس ارائه می شود

لایحه رتبه بندی و نظام حقوقی معلمان به مجلس ارائه می شود

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش از ارائه لایحه رتبه بندی و ارتقای نظام حقوقی معلمان تا شهریور به مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: نگاه نظام اداری به معلم نباید کارمندی باشد.
یوسف نجفی در سی و چهارمین یادواره بزرگداشت مقام معلم و تجلیل از 53 معلم نمونه شهرستان گنبدکاووس افزود: هم اکنون پیش نویس این لایحه در دولت و شورای عالی آموزش و پرورش آماده شده است.
وی با اشاره به نقش و جایگاه حرفه معلمی که منتسب به جایگاه انبیای الهی است، اضافه کرد: مهمترین رسالت معلم، انسان سازی و تربیت انسان به عنوان اشرف مخلوقات است و نباید به این حرفه نگاه کارمندی داشت.
نجفی بابیان اینکه معلمان، شان رهبری و هدایتگری دارند و بایستی در بین اقشار جامعه از لحاظ حقوقی در بالاترین رده قرار داشته باشند، اضافه کرد: متاسفانه امروز در نظام اداری ما به معلم به عنوان کارمند نگاه می شود که باید این نگاه حذف شود.
وی تصریح کرد: دولت، وزارت آموزش و پرورش و مجلس تلاش زیادی برای حذف این نگاه و ارتقای جایگاه معلمی همچون جایگاه استادان دانشگاه دارند و بر این اساس لایحه رتبه بندی و ارتقای نظام حقوقی این قشر زحمتکش آماده شده است.
امسال افزون بر چهار هزار میلیارد ریال برای مدرسه سازی اختصاص می یابد
معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش دربخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از خیرین مدرسه ساز، از پیش بینی مبلغ چهار هزار و 110 میلیارد ریال بودجه برای مدرسه سازی مشارکتی در کشور خبر داد.
نجفی گفت: این میزان بودجه در راستای قانون برنامه ششم توسعه کشور و برای نخستین بار با ردیف مستقل بودجه ای تصویب شده و براساس آن 50 درصد هزینه مشارکت احداث مدرسه توسط خیرین و 50 درصد نیز توسط آموزش و پرورش تامین می شود.
وی اضافه کرد: بر اساس تصویب دولت و مجلس، از این پس خیرینی که در ساخت مدرسه مشارکت داشته باشند، به میزان مشارکت شان از پرداخت مالیات معاف خواهند شد.
معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین باگرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و تبریک هفته معلم، برلزوم حفظ شان و جایگاه معلم در همه ایام سال در جامعه تاکید کرد و گفت: روز معلم روز توجه به خداوند باریتعالی به عنوان نخستین معلم بشر و روز بزرگداشت علم، عالم و متعلم است که بایستی همواره گرامی داشته شود.
نجفی، از دانش آموزان به عنوان سرمایه های ملی یک کشور نام برد و افزود: معلم باید از همه توان خود برای تربیت صحیح دانش آموزان برای ساختن آینده و توسعه همه جانبه کشور استفاده نماید.
وی با اشاره به موقیعت توسعه ای و اقتصادی ژاپن به عنوان یکی از کشورهای برتر جهان، اضافه کرد: ما نیز براساس سند چشم انداز 20 ساله کشور، بایستی به جایگاه اول منطقه برسیم که باید آموزش و پرورش بستر این توسعه را فراهم نماید.
نجفی از استمرار فعالیت دانشگاه فرهنگیان گنبدکاووس دراین شهر و افزایش سهمیه جذب دانشجو برای آن درسال تحصیلی آینده خبر داد و گفت: علاوه بر این مجوز احداث یک هنرستان تربیت بدنی در این شهرستان نیز صادر می شود

لایحه رتبه بندی و نظام حقوقی معلمان به مجلس ارائه می شود

 

لایحه رتبه بندی و نظام حقوقی معلمان به مجلس ارائه می شود

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 492
  • کد خبر : 45000