عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری جلسه کارگروه بانوان فرمانداری شهرستان ترکمن با موضوع جمعیت


برگزاری جلسه کارگروه بانوان فرمانداری شهرستان ترکمن با موضوع جمعیت

برگزاری جلسه کارگروه بانوان فرمانداری شهرستان ترکمن با موضوع جمعیت

جلسه کارگروه بانوان فرمانداری شهرستان ترکمن با موضوع جمعیت، نشاط و شادابی تشکیل شد.

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ جلسه کارگروه بانوان فرمانداری شهرستان ترکمن چهارشنبه 10 دی با حضور معاون فرمانداری ترکمن در محل سالن اجتماعات این فرمانداری برگزار گردید.

 در ابتدای جلسه معاون فرماندار شهرستان ترکمن ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسگری (ع) و همچنین درگذشت مادر شهید باقر مردانی و با اشاره به نزدیک شدن به هفته وحدت گفت: امروز وحدت دنیای اسلام یک ضرورت اجتناب ناپذیر است بویژه از 150 سال قبل به این طرف ما شاهد هجمه های سنگین دنیای غرب به اسلام بودیم و تمام علما و اندیشمندان و مصلحان جهان اسلام بر آن پافشاری می کردند.

 سیدصادق شیرنگی اظهار داشت: قرآن و سنت دو منشور بزرگ وحدت امت اسلام است. مسئله وحدت هم مقوله ای تازه نیست بلکه با نگاهی به قرآن و روایات در می یابیم که این موضوع دارای ریشه و عمق در این دو منبع نورانی است.

 وی با اشاره به آمار تکان دهنده مبتلایان به افسردگی بیان داشت: این آمارها موجب می شود که تغییرات درونی در خود ایجاد کنیم تا زندگی بهتر و سالمتری داشته باشیم.

 شیرنگی اضافه کرد: بهره بردن از سلامت جسمی و روحی و همچنین محیط اطراف امری حیاتی و ضروری است.

 معاون فرماندار  ترکمن گفت: شخصیت انسان مانند رنگ چشم نیست که قابل تغییر نباشد پس حرکت کنیم و مطمئن باشیم که با وجود تمام سختیها و مشکلات در زندگی می توانیم انتخاب کنیم و بهتر و موثرتر بیندیشیم و شاد زندگی کنیم.

 شیرنگی در بخش دوم سخنان خود با اشاره به مباحث جمعیت خاطر نشان کرد: جمعیت ایران در حال حاضر همانند بسیاری از کشورهای توسعه یافته که بدنبال کاهش مداوم و مستمر باروری و افزایش امید به زندگی تغییرات اساسی و مهمی را در ساختار سنی خود تجربه می کند که این تغییرات در سیاستگذاری های کلان کشور از نظر اقتصادی و اجتماعی مهم است.

 وی گفت: کاهش جمعیت در حوزه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی تاثیر انکارناپذیری دارد بعنوان مثال در حوزه اقتصادی در صورت پیرشدن جمعیت مجبوریم نیروی کار کشور را از بیرون تامین کنیم که این موضوع باعث خارج شدن ارز از کشور شده و به اقتصاد کشور ضربه می زند.

برگزاری جلسه کارگروه بانوان فرمانداری شهرستان ترکمن با موضوع جمعیت

 

برگزاری جلسه کارگروه بانوان فرمانداری شهرستان ترکمن با موضوع جمعیت

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرترکمن
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .