عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بزرگترین آب شیرین کن شمال کشور در گلستان افتتاح شد

با حضور وزیر نیرو؛

بزرگترین آب شیرین کن شمال کشور در گلستان افتتاح شد

فرماندار شهرستان ترکمن در این مراسم گفت: اجرای طرح آب شیرین کن نیازآباد بندرترکمن از مهرماه سال ۹۳ با هدف تصفیه آب‌های لب شور (حاصل ازچاه های حفرشده) و استحصال آب شرب از آن آغاز و هم اینک با حضور وزیر نیرو افتتاح و بهره برداری رسمی شد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ الیاس هیوه چی ظهر روز پنج شنبه در حاشیه مراسم افتتاح آب پروژه شیرین کن اظهارداشت: این پروژه با سرمایه‌گذاری ۳۲۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی و به روش بهره‌برداری، نگهداری و مالکیت (BOO) به مدت ۱۵ سال امروز افتتاح شد.
وی افزود: ظرفیت تولید این آب شیرین کن ۱۰ هزار مترمکعب در شبانه روز است که از ۱۱ حلقه چاه و ۴٫۵ کیلومتر خط انتقال تامین می شود.
فرماندار افزود: روش اجرایی تاسیسات آب شیرین بندرترکمن به صورت فیزیکی انجام می‌شود و حذف باکتری‌ها، ویروس‌ها و دیگر میکروب‌ها با ‘اسمز معکوس’ نیز به میزان صد در صد صورت می‌گیرد.
  وی با اشاره به ضرورت اجرای این پروژه گفت: استان گلستان دارای موهبتی الهی در برخورداری از منابع متنوع آبی است به نحوی که رودخانه‌های متعددی در آن جریان داشته و از طرفی دیگر دارای سفره آب مهم آزاد و تحت فشار است. با این حال در بخش وسیعی از شمال و شمال غربی بیابانی و فاقد منابع مفید آب به ویژه برای شرب و بهداشت است.
هیوه چی تصریح کرد: این تاسیسات در گلستان نقش موثری در تأمین آب شرب مورد نیاز جمعیت ۱۶۰ هزار نفری ساکن در شهرهای سیمین شهر، گمیش تپه، بندرترکمن و حدود ۶۰ روستای این منطقه دارد.

بزرگترین آب شیرین کن شمال کشور در گلستان افتتاح شد

 


 
 

 


تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .