عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تمهیدات لازم برای کسری آب آشامیدنی در شهرستان آزادشهر اندیشیده شد

با حضور مدیران کل حوزه آب استان؛

تمهیدات لازم برای کسری آب آشامیدنی در شهرستان آزادشهر اندیشیده شد

تمهیدات لازم برای کسری آب آشامیدنی در شهرستان آزادشهر اندیشیده شد

 

مشکلات و نیازمندی های حوزه آب آشامیدنی شهرستان آزادشهر با حضور سید رسول حسینی فرماندار و معاونین وی، هرمزی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان، خسروی معاون آب و فاضلاب شهری، فرهادزاده مدیر طرح های آب رسانی آب منطقه ای استان و روسای ادارات حوزه آب شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری بررسی شد.

در این جلسه ابتدا روسای ادارات حوزه آب شهرستان گزارشی از کمبود های منابع آبی، فرسوده بودن شبکه انتقال آب و ضرورت ایجاد یک سد مخزنی برای ذخیره آب های سطحی ارائه نمودند.

سپس حسینی فرماندار ضمن تشکر و قدردانی از حضور مدیران حوزه آبرسانی استان از عدم تخصیص عادلانه آب سد نرماب به شهرستان آزادشهر گلایه کرد و افزود: منابع آبی شهرستان آزادشهر در حوزه سد خرمارود به سد نرماب سرازیر خواهد شد ولی شهرستان آزادشهر از آب آشامیدنی سد نرماب بی بهره و فقط مقداری برای مصارف کشاورزی اختصاص می یابد که این کار اصلا عادلانه نیست.

وی ادامه داد پیگیری هایی در حوزه وزارت نیرو برای تغییر در تقسیم آب سد نرماب در حال انجام است که امیدوارم با همراهی مدیران استانی حوزه آب این کار به سرانجام رسیده و مردم شریف شهرستان آزادشهر از آب آشامیدنی سد نرماب منتفع شوند.

نماینده عالی دولت در شهرستان آزادشهر یکی از مشکلات عمده کمبود آب آشامیدنی را فرسوده بودن شبکه انتقال آب دانست و تصریح کرد: نیازمندی های آبی ما را منابع در دسترس کاملا پوشش خواهد داد ولی چون خط انتقال آب فرسوده است حدود 30 درصد پرت شبکه داریم که این باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای عدم دسترسی شهروندان به آب در کل شبانه روز شده است.

در ادامه هرمزی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گزارشی از اقدامات آب و فاضلاب روستایی در دو بخش مرکزی و چشمه ساران ارائه و قول مساعد داد با توجه به پیگیری هایی که از هم اکنون در سطح شهرستان برای کمبود منابع آبی در سال آینده در حال انجام است تابستان آتی مشکلی در حوزه آبرسانی روستایی نخواهیم داشت.

در انتها تفاهم نامه ای همکاری برای رفع مشکلات آبی شهرستان آزادشهر بین سه شرکت آب منطقه ای، آب و فاضلاب شهری و آب و فاضلاب روستایی استان با فرمانداری شهرستان آزادشهر امضا شد.

 


تمهیدات لازم برای کسری آب آشامیدنی در شهرستان آزادشهر اندیشیده شد

 

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری آزادشهر
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آزادشهر
  • بازدید : 465
  • کد خبر : 50958