عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تشکیل انجمن میراث فرهنگی در بخش مرکزی کردکوی

با حضور بخشدارمرکزی :

تشکیل انجمن میراث فرهنگی در بخش مرکزی کردکوی

تشکیل انجمن میراث فرهنگی  در بخش مرکزی کردکوی

به گزارش روابط عمومی فرمانداری کردکوی، صبح امروز با حضور روحانی فر بخشدار مرکزی کردکوی، برهانی معاون صنایع دستی و گردشگری استان ، منوچهری رییس میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان ، کردی رییس شورای بخش و جمعی از دهیاران، جلسه هماهنگی تشکیل انجمن میراث فرهنگی بخش مرکزی کردکوی در دفتر بخشدار برگزار گردید.

 روحانی فر بخشدار مرکزی کردکوی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه ، لزوم شناسایی آثار ثبتی روستاها، مساعدت در ثبت آثار، ضرورت برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره های روستایی و کمک به توسعه صنایع دستی روستایی را یکی از ضرورتهای میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی دانست وافزود: تحقق موارد مذکور را مستلزم وجود انجمن میراث فرهنگی در بخش مرکزی دانستند.

 وی یشنهاد ایجاد این انجمن را مطرح نموده و توضیحاتی را در خصوص اساسنامه و اعضای تشکیل دهنده انجمن را اداره میراث فرهنگی و گردشگری خواستار ارائه آن به اعضا ی جلسه شد .

 بخشدار مرکزی کردکوی خاطرنشان کردند که روستاهای بخش مرکزی کردکوی دارای پتانسیل گردشگری ویژه هستند و لازم است که در جهت حفظ و مرمت آثار تاریخی، همه توان خود را به کار بگیریم.

 در پایان روحانی فر افزود از جمله آثار تاریخی ارزشمند کردکوی دیوار تمیشه است که قدمت آن به دوران ساسانی برمی گردد. تشکیل انجمن میراث فرهنگی بخش مرکزی می تواند گام موثری در جهت حفظ و نگهداری این اثر تاریخی و دیگر سرمایه های بخش باشد.

 در ادامه معاون وروسای اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی موارد اساسنامه این انجمن را بیان نمودند.

تشکیل انجمن میراث فرهنگی  در بخش مرکزی کردکوی

 

تشکیل انجمن میراث فرهنگی  در بخش مرکزی کردکوی
 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کردکوی
  • بازدید : 1217
  • کد خبر : 21197