عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه کمیسیون کنترل و ساماندهی اتباع شهرستان آق قلا برگزار شد

صبح امروز با حضور مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری:

جلسه کمیسیون کنترل و ساماندهی اتباع شهرستان آق قلا برگزار شد

جلسه کمیسیون کنترل و ساماندهی اتباع شهرستان آق قلا برگزار شد

جلسه کمیسیون کنترل و ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی شهرستان آق قلا در سال جاری به ریاست "امیر شیر توماج" فرماندار و با حضور "مهدی دهرویه" مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری، اعضای شورای تامین، مدیران ادارات، نهادها و کارشناسان دستگاههای عضو این کمیسیون برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان آق قلا، صبح امروز یکشنبه 31 ام شهریور ماه، در این جلسه آخرین وضعیت اتباع و مهاجرین مجاز و غیرمجاز این شهرستان و ارتقاء سطح هماهنگی‌ها بین دستگاه‌های مربوطه جهت ایجاد بانک اطلاعاتی و آماری اتباع خارجی جهت مدیریت و بهینه‌سازی امور مربوط به اتباع خارجی بررسی شد.

"مهدی دهرویه"در این جلسه ضمن تأکید بر پیگیری امور اتباع و مهاجرین خارجی،اظهار کرد:بخش اعظم اتباع خارجی شهرستان را تبعه کشور افغانستان تشکیل داده‌اند که برخی به‌صورت مجاز و گروهی نیز از طریق غیرقانونی در این شهرستان ساکن هستند.

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان افزود:پوشش لازم برای رصد فعالیت‌ها و تحرکات اتباع، مباحث و موضوعات مختلف از قبیل نحوه اقامت،اشتغال،ازدواج،بیمه،آموزش،بهداشت و درمان، ترکیب جمعیتی همگی از موارد مهمی هستند که داشتن اطلاعات و آمار جامع می‌تواند در مدیریت مسائل مربوط به اتباع کمک شایانی بکند.

این مقام مسئول در استانداری گلستان تاکید کرد:در همین راستا از کلیه اعضای کمیسیون و دستگاه‌های مرتبط می‌خواهیم با مدنظر قرار دادن ابعاد مختلف اقتصادی،اجتماعی،فرهنگی و سیاسی ناشی از حضور اتباع،همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

فرماندار شهرستان آق قلا در این جلسه گفت:حفظ و تأمین امنیت، از وظایف مسئولین میباشد و در راستای تأمین امنیت شهرستان آق قلا با پدیده حضور اتباع خارجی غیرمجاز برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون ساماندهی اتباع و مهاجرین شهرستان آق قلا افزود:اتباع خارجی ساکن ایران همواره مشمول مهمان نوازی ایرانیان بوده و در طول سالیان از تمامی امکانات رفاهی،بهداشتی،آموزشی بهره مند بودند،ولی در حال حاضر با توجه به منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر اشتغال زایی و ارتقاء فرهنگی و اقتصادی کشور و با توجه به نیروی آماده بکار جوان کشور،وجود اتباع خارجی بدون مجوز و تصدی این افراد در بسیاری از مشاغل علاوه بر ایجاد مشکلات فرهنگی،اقتصادی و بهداشتی باعث اتلاف نیروی کار داخلی می شود.

"توماج"در خاتمه سخنان،خاطر نشان کرد:در راستای برخورد و اجرای قوانین وضع شده با همکاری ادارات صمت،کار و رفاه اجتماعی و نیروی انتظامی واحدهای صنفی و کارگاهی این شهرستان بصورت مستمر بازدید و مورد نظارت قرار خواهند گرفت،لذا ضروری است که بصورت یکپارچه،هماهنگ و برنامه ریزی شده در خصوص این امر اقدام کرد. 

جلسه کمیسیون کنترل و ساماندهی اتباع شهرستان آق قلا برگزار شد


ارسال کننده خبر : فرمانداری آق قلا
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 360
  • کد خبر : 65825