عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه شورای کشاورزی شهرستان ترکمن


جلسه شورای کشاورزی شهرستان ترکمن

جلسه شورای کشاورزی شهرستان ترکمن

  جلسه شورای کشاورزی شهرستان ترکمن با حضور فرماندار و سایر اعضا روز سه شنبه ۲۳ مهر در محل فرمانداری برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ الیاس هیوه چی فرماندار اظهار کرد: با توجه به آغاز کشت اراضی کشاورزی، از دهم مهرماه عقد قراردادها شروع شده است.
وی گفت: قل از اینکه کشت اراضی کشاورزی آغاز شود یکی از دغدغه های ما برداشتن سیل بندها و دایک هایی بود که در ایام سیل ایجاد شده بود که در این خصوص در هر دو بخش سیجوال و مرکزی شهرستان اقدام شد و ادوات و تجهیزات برای تسطیح سیل بندها در اختیار بخشداران قرار گرفت و الحمدلله به موقع این امر انجام شد.
هیوه چی در خصوص تخصیص بذر و کود گفت: در شهرستان به اندازه ۲۳هزار هکتار اراضی که تحت کشت می رود هم بذر و هم کود برای کشاورزان تهیه شد.
وی در خصوص بحث سوخت افزود: از طرف شرکت نفت استان اعلام شده بود که از اول آبان ادوات کشاورزی و تراکتورها و کمباین ها در صورتی که پلاک گذاری نشوند سوخت به آنها تحویل داده نمی شود، هرچند اطلاع رسانی به کشاورزان در راستای پلاک گذاری صورت گرفت واز سوی جهاد کشاورزی این امر در حال پیگیری است تا در ایام کشت مشکلی ایجاد نشود.
فرماندار در خصوص گزارش پلیس راهور درمورد پیشگیری از وقوع حوادث در ایام زراعت و برداشت محصولات کشاورزی، ضمن تاکید بر استفاده از علایم مخصوص گفت: دوره آموزشی جهت آگاهسازی برای کشاورزان برگزار شود.
وی در خصوص راه اندازی مرکز خرید دانه های روغنی آفتابگردان در شهرستان اظهار کرد: مرکز خرید ملانفس در روستای قره قاشلی فعال شد و دغدغه کشاورزان در خصوص تحویل این محصولات به شهرستان های دیگر رفع شد.
هیوه چی در خصوص نظارت بر توزیع سم و کود بر دقت و توجه کارکنان جهادکشاورزی شهرستان تاکید کرد.
وی در حوزه صنعت معدن تجارت گفت: کسانی که انبار جهت نگهداری محصولات کشاورزی دارند حتما بایستی انبار خود را ثبت سامانه کنند در غیر این صورت تخلف محسوب  و ممکن است اموال آن ها توقیف شود. انبارهای سم موجود نیز حتما باید ثبت شود.
وی ابراز  امیدواری کرد طی هماهنگی های بعمل آمده کشاورزان با رضایت و به سهولت کشت خود را انجام دهند.
گفتنی است در این جلسه فرماندار از مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و کارکنان در راستای کسب رتبه اول خدمات کشاورزی استان و همچنین از کارکنان تعاون روستایی به خاطر کسب رتبه اول استان در ارائه خدمات تقدیر و تشکر کرد.

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرترکمن
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .