عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » این شهرستان برای توسعه نیاز به تغییر فرهنگ کار و تغییر الگوی کشت دارد

فرماندار شهرستان مراوه تپه:

این شهرستان برای توسعه نیاز به تغییر فرهنگ کار و تغییر الگوی کشت دارد

این شهرستان برای توسعه نیاز به تغییر فرهنگ کار و تغییر الگوی کشت دارد
فرماندار شهرستان مراوه تپه گفت: این شهرستان برای توسعه نیاز به تغییر فرهنگ کار و تغییر الگوی کشت دارد.
امانگلدی ضمیر امروز ۳۰ دیماه ۹۸ نشست با  مهندس قزلسفلو مدیرکل  منابع طبیعی و آبخیز داری استان و آقای دکتر کاظمی مشاور استاندار در توسعه فضای سبز افزود: توسعه فضای سبز و کاشت درختان سازگار مثمر در اراضی شیبدار، کاشت گونه های گیاهی و باغی سازگار در اراضی ملی واگذار شده به تعاونی دامداران از جمله پسته ،زیتون، انار، توت و گردو و کشت درختان سازگار و گونه اصلاح شده بومی به نام"" آلبا پده""(alba pede) در حاشیه رودخانه اترک و کشت بوته ها و درختچه های سازگار در مراتع شهرستان، از راههای توسعه این شهرستان میباشد.
وی همچنین گفت: تغییر الگوی کشت در اراضی کم بازده و با بارندگی کمتر از ۲۵۰ میلیمتر و توسعه بوستان های فضای سبز روستایی و شهری  و بهره برداری از عرصه های ملی برای ارتقای معیشت خانوارهای ساکن در شهرستان نقش موثری دارد.
 از اولویت های پیگیری برای توسعه فضای سبز و از مصوبات جلسه بود.  شهرستان مراوه تپه ۲۱۷ هزار هکتار عرصه مرتعی برای کشت گیاهان بوته ای و درختچه ای برای بهبود پوشش گیاهی و  ۱۱۰۰ هکتار اراصی مستعد شیبدار برای کشت درختان مثمر دارد شهرستان مرواه تپه با ۳۲۶ هزار هکتار وسعت دومین شهرستان استان گلستان از لحاظ وسعت است.
این شهرستان برای توسعه نیاز به تغییر فرهنگ کار و تغییر الگوی کشت دارد

ارسال کننده خبر : فرمانداری مراوه تپه
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .