عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست حل مشکلات استملاک اراضی معارض اجرای طرح زهکشی اراضی اولویت دار شهرستان بندرترکمن


نشست حل مشکلات استملاک اراضی معارض اجرای طرح زهکشی اراضی اولویت دار شهرستان بندرترکمن

نشست حل مشکلات استملاک اراضی معارض اجرای طرح زهکشی اراضی اولویت دار شهرستان بندرترکمن

 نشست حل مشکلات استملاک اراضی معارض اجرای طرح زهکشی اولویتدار درجه ۱ اراضی شهرستان بندترکمن با حضور فرماندار، معاون آب منطقه استان، مدیر امور آب غرب استان و سایر اعضا روز چهارشنبه 21 خرداد تشکیل شد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بندرترکمن؛ الیاس هیوه چی فرماندار با اشاره به نقش زهکشی اراضی در هدایت بخش زیادی از سیلاب پخش شده در دشت و تخلیه روان آب ها، خواستار تسریع در تکمیل طرح زهکشی اراضی اولویت‌دار در شهرستان شد.
گفتنی است تاکنون ۹۳درصد طرح زهکشی اولویت دار درجه ۱ در اراضی شهرستان انجام شده و ۷درصد باقیمانده شامل ۳ معارض است که در صورت تملک این اراضی توسط آب منطقه ای بر اساس قیمت کارشناسی، اجرای این طرح تسریع و تسهیل خواهد شد.
 در این جلسه مقرر شد با توجه به اهمیت نقش زهکش ها بویژه در ایام سیل برای تخلیه روان اب، جلسه ای با حضور بخشداران تابعه شهرستان جهت تراضی با مالکان زمین های معارض صورت گیرد.
همچنین در خصوص چک سیجوال که در تابستان سطح اب پایین می آید و کشاورزان برای پمپاژ آب به زمین های خود اقدام به تخریب دایک ها می کنند، دهیار و شوراهای روستاها در زمان هشدار هواشناسی اطلاع رسانی برای بستن این دایک ها را به کشاورزان انجام دهند.


 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرترکمن
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .