عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » شعبه پارک علم و فناوری شهرستان در دانشگاه پیام نور گالیکش راه اندازی می‌شود

فرماندار گالیکش در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان خبر داد:

شعبه پارک علم و فناوری شهرستان در دانشگاه پیام نور گالیکش راه اندازی می‌شود

شعبه پارک علم و فناوری شهرستان در دانشگاه پیام نور گالیکش راه اندازی می‌شود

فرماندار گالیکش در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان گفت: امور راه‌اندازی شعبه‌ای از پارک علم و فناوری استان در این شهرستان با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال و با هدف انتقال علم و فناوری در بحث پژوهش، تحقیقات، اشتغالزایی و جهانگردی زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طی یک هفته آینده انجام می‌شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان گالیکش، علی‌اصغر میرزایی فرماندار گالیکش پیش‌ازظهر شنبه (19مهرماه) در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان که در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: مسئله جوانان دامنه بسیار وسیعی دارد. بطوری که انرژی اصلی حرکت یک جامعه جوانان هستند و لذا نمی‌توان این نکته مهم را نادیده گرفت.

فرماندار گالیکش افزود: حضور جوانان در هر زمینه‌ای می‌تواند تعیین کننده و سرنوشت ساز باشد. چه در حوزه جبهه و جنگ و چه در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، تولید و غیره. این سن و سال جوانی است که در هر زمینه ای می تواند کاربرد داشته باشد و لذا اعتقاد ما بر این است که برای حل مشکلات قشر جوانان از خود آنها باید کمک گرفت.

میرزایی اشتغال و تامین مسائل مالی را مقدمه ازدواج برشمرد و تصریح کرد: همانطور که در دین مبین اسلام به مسئله ازدواج بسیار تاکید شده است، می‌توان با تقویت باورها و اعتقادات در این زمینه، اثرات آن را در زندگی اجتماعی جامعه بیش از پیش آشکار ساخت و با اقدامات خیرخواهانه و کمک به برگزاری ازدواج آسان، زوج‌های بسیاری را به خانه بخت راهی نمود.

رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان گالیکش با بیان اینکه مشاوره نقش مهم و موثری در هدایت جوانان دارد، تصریح کرد: مشاوره یک ظرفیت کارآمد و موثر در بحث ترویج ازدواج و پیشگیری از طلاق و آسیب‌های اجتماعی مختلف در سطح جامعه است.

وی افزود: تبدیل مسائل احساسی به عقلانی یکی دیگر از راهکارهای مهم در جهت رفع مشکلات مسائل جوانان جامعه است.

فرماندار گالیکش با اذعان به اینکه وجود جوان تهدید نیست، اضافه کرد: نیاز امروز جامعه افزایش قوانین و مقررات حمایتی از قشر جوان است. اجرای محدودیت‌های مختلف برای جوانان کارساز نیست بلکه باید این قشر عظیم را هدایت و همراهی نمود.

وی ادامه داد: مسائل و موارد مختلفی در حوزه جوانان وجود دارد که باید بطور دقیق و کامل به آنها پرداخته شود. چرا که دستیابی به موفقیت در حوزه امور جوانان نیازمند اقدامات عملی است نه حرف و شعار.

علی‌اصغر میرزایی با تاکید بر اینکه اشتغال جوانان باید در اولویت کاری دستگاه‌ها قرار گیرد، افزود: ایجاد یک بانک اطلاعاتی جامع بمنظور دسترسی به اطلاعات و توانمندی‌های جوانان شهرستان جهت احصاء و بررسی مشکلات حوزه اشتغال جوانان یک ضرورت است. همچنین با بهره‌گیری از آن می‌توان در برنامه‌ریزی‌های آتی و دراز مدت ادارات و دستگاه‌ها نیز کمک گرفت.

وی در پایان با اشاره به نقش فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در دنیای امروز خاطرنشان کرد: فضای مجازی ابزار مناسبی برای تغییر عادت و نگرش انسان‌ها به سمت و سوی فناوری، نواندیشی و ارتباطات نوین است. منتها با ایجاد فرهنگ سازی و وضع مقررات بکارگیری از فضای مجازی و رسانه باید از ولنگاری و بی‌اخلاقی در این حوزه جلوگیری شود.

 

شعبه پارک علم و فناوری شهرستان در دانشگاه پیام نور گالیکش راه اندازی می‌شود

 

شعبه پارک علم و فناوری شهرستان در دانشگاه پیام نور گالیکش راه اندازی می‌شود

  

شعبه پارک علم و فناوری شهرستان در دانشگاه پیام نور گالیکش راه اندازی می‌شود

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گالیکش
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : تمکی
  • بازدید : 301
  • کد خبر : 77424