عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مشکلات روستاهای بخش کمالان بررسی شد

در جلسه فرماندار علی آباد کتول با دهیاران؛

مشکلات روستاهای بخش کمالان بررسی شد

جلسه بررسی مشکلات روستاهای بخش کمالان (شیرنگ سفلی و علیا،برفتان، نصرکان، الامن و محمد آباد کتول) باحضور فرماندار، نماینده، بخشدار، رؤسای ادارات و دهیاران وشوراها در بخشداری کمالان برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری علی آباد کتول: مهندس سوخته سرایی ضمن درخواست از مسئولین ادارات درحل مشکلات مردم و شهرستان افزود:
با همکاری، هم افزایی و استفاده ازظرفیت شهرستان درحوزه‌های مختلف استفاده نمایند و در صورت لزوم پیگیر جدی موضوعات دراستان باشند تا مشکلات حوزه روستایی شهرستان مرتفع گردد.
دکتر نوروزی نیز ازمسئولین دستگاههای اجرایی شهرستان لزوم توجه به مشکلات مردم را درحوزه های مختلف خواستارشد و افزود:دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها مشکلات و درخواستهای خود را بصورت کتبی به دفتربنده ارسال کنند تا پس ازجمعبندی درحوزه‌های مرتبط پیگیری گردد. 
وی در ادامه به فضای همدلی در کشور و کنار هم بودن همه گروهها اشاره کرد و خاطر نشان کرد: اگر برای حل مشکلات مردم و توسعه شهرستان فارغ از نگاههای سیاسی و قومیتی در کنار هم باشیم ، پیشرفت و توسعه شهرستان بدون شک رقم خواهد خورد.
شایان ذکراست: مشکلات روستاها بیشتر در زمینه طرح هادی،آسفالت،آب شرب، حوزه کشاورزی ومخابرات بود که مسئولین ذیربط قول همکاری دادند. 
در حوزه کشاورزی: دکتر ضیایی  رئیس جهاد کشاورزی از بهسازی جاده های بین مزارع با قطعی شدن تخصیص اعتبار مورد نیاز خبر داد و اب بندان روستای برفتان نیز در دستور کار این مرکز قرار دارد.
مهندس اسلامی رئیس بنیاد مسکن گفت: بازنگری طرح هادی 12 روستا در سطح شهرستان در حال انجام است که روستاهای نصرکان و شیرنگ سفلی (که در جلسه حضور دارند) نیز جز همین مجموعه هستند.در بحث سند روستایی در روستای شیرنگ علیا 369  سند و در روستای نصرکان 117 سند صادر شده است همچنین 3630 متر آسفالت زیر سازی و 400 متر جدول بندی در روستای نصرکان انجام شده است. طرح هادی روستای الامن پس از ابلاغ انجام خواهد شد.
دینکو رئیس اداره ورزش بخش کمالان : اگر دهیاران و شوراهای روستا بتوانند 80 متر زمین در اختیار و مالکیت اداره ورزش قرار دهند این اداره آمادگی ساخت خانه ورزش در روستاها را داریم و جهت حصارکشی زمینهای ورزشی نیز ابتدا باید زمینها در ید اداره ورزش قرار گیرد و بعد تامین اعتبار لازم اختصاص یابد.
مهندس مزیدی رئیس جدید مخابرات شهرستان خبر از راه اندازی چندین سایت تقویت انتن دهی  و اینترنت در سطح شهرستان خبر داد که در بخش کمالان در روستای رحمت آباد در هفته جاری راه اندازی میگردد . پیگیر تقویت پوشش اینترنت فور جی در سطح شهرستان هستیم.
مهندس شکی رئیس راهداری : تکمیل آسفالت فاضل آباد به شیرنگ در اولویت کاری ماست و بزودی انجام خواهد شد و یکی از مشکلاتی که در حوزه راهها بخصوص راههای روستایی داریم تجاوز کشاورزان به حریم راهها است که با پیگیری با مراجع قضایی درصدد رفع آن هستیم.در برخی از مسیرهای روستایی شانه سازی و افزایش حریم را در دستور کار داریم و لکه گیری برخی از جاده های روستایی طی هفته جاری و تا پایان ماه انجام خواهد شد .
رئیس اداره برق شهرستان از جابجایی تیرهای برق مزاحم در روستاها و اختصاص بالابر برای مشکلات این حوزه در بخش کمالان خبر داد.
روئسای آب و فاضلاب روستایی، منابع آب و گردشگری نیز توضیحاتی در خصوص مشکلات حوزه کاری خویش ارائه نمودند.


 

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری علی آباد کتول
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .