عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اراضی مستعد قابل واگذاری برای زراعت چوب آزادشهر شناسایی شوند

فرماندار آزادشهر در جلسه با مدیرکل منابع طبیعی استان:

اراضی مستعد قابل واگذاری برای زراعت چوب آزادشهر شناسایی شوند

اراضی مستعد قابل واگذاری برای زراعت چوب آزادشهر شناسایی شوند
فرماندار آزادشهر در جلسه هم اندیشی تعیین راهکارهای توسعه زراعت چوب تأکید کرد: اراضی مستعد قابل واگذاری برای زراعت چوب توسط اداره منابع طبیعی شناسایی شوند.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آزادشهر، جلسه هم اندیشی تعیین راهکارهای توسعه زراعت چوب با حضور حسینی فرماندار و لطفی سرپرست اداره کل منابع طبیعی و امور آبخیزداری استان گلستان در محل دفتر کار فرماندار برگزار شد.
در این جلسه حسینی فرماندار آزادشهر با تاکید بر استفاده بهینه از عرصه های موجود در سطح شهرستان در جهت گسترش زراعت چوب، اظهار داشت: کشت گونه‌های درختی تند رشد، با اهداف اقتصادی همسو بوده و مواردی چون استفاده بهینه از منابع آب و خاک، صرفه جویی ارزی با هدف جلوگیری از واردات چوب و کاستن فشار بر عرصه های طبیعی جنگلی را سبب می شود.
وی در ادمه افزود: ایجاد اشتغال، کمک به حفاظت پایدار از منابع جنگل های کشور، تامین نیاز صنایع پایین دستی چوب و افزایش منبع درآمد و توان اقتصادی مردم از دیگر مزایای کاشت این گونه از درخت است.
لطفی سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در این جلسه زراعت چوب را در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال جهش تولید و ضرورت تامین چوب و مواد اولیه سلولزی مورد نیاز واحدهای ذیربط در اجرای تبصره ذیل بند ۳ از بخش ف ماده ۳۸ برنامه ششم توسعه کشور و تکالیف معینه در امر توسعه زراعت چوب و همچنین توقف بهره برداری از درختان جنگلهای شمال کشور جهت تامین و صنایع سلولزی با رعایت سیاست‌های اجرایی اعلام شده موجب شده واحدهای ذیربط برای تامین مواد اولیه با مشکلاتی مواجه گردند لذا منابع طبیعی استان برنامه زراعت چوب را در قالب کاشت نهال سریع الرشد در سطح اراضی استان در دستور کار خود قرار داد.
در ادامه این جلسه در خصوص جذب اعتبارات 100درصدی صندوق توسعه ملی به منظور اجرای پروژه های آبخیزداری و رفع موانع و مشکلات تولید و اشتغال معادن حوزه شهرستان بحث و تبادل نظر شد.
  
اراضی مستعد قابل واگذاری برای زراعت چوب آزادشهر شناسایی شوند

ارسال کننده خبر : فرمانداری آزادشهر
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آزادشهر
  • بازدید : 277
  • کد خبر : 80468