عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تشکیل پارلمان مشورتی شوراهای اسلامی شهرستان گرگان

فرماندار گرگان عنوان کرد:

تشکیل پارلمان مشورتی شوراهای اسلامی شهرستان گرگان

تشکیل پارلمان مشورتی شوراهای اسلامی شهرستان گرگان

فرماندارشهرستان گرگان در جلسه‎ای که به منظور گرامیداشت روز شوراها در فرمانداری برگزار شد،گفت: پارلمان مشورتی شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان گرگان تشکیل می‎شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان گرگان، "یحیی خاکی" فرماندار شهرستان گرگان در نشست با رؤسای شوراهای اسلامی شهرستان از تشکیل پارلمان مشورتی شوراهای اسلامی خبر داد و اظهار کرد: این پارلمان در راستای تصمیم‎سازی، اصلاح قوانین موجود و پیگیری قوانین در شهرستان گرگان فعالیت‎ خواهد کرد.

وی با بیان اینکه 357 عضو شورای اسلامی در شهرستان گرگان وجود دارد، تصریح کرد: از این تعداد 342 نفر مرد و 15 نفر آن خانم‎ هستند.

فرماندار گرگان بیان داشت: رؤسای شوراهای اسلامی شهر گرگان، سرخنکلاته و جلین به همراه رؤسای شوراهای اسلامی روستا‎های شهرستان گرگان، اعضای شورای مشورتی شوراهای اسلامی شهرستان گرگان را تشکیل می‎دهند.

خاکی با بیان اینکه در امسال 120 ساعت تشکیل جلسه در راستای افزایش بهره‎وری شوراها برگزار شده، گفت: خروجی این جلسات به سمت پارلمان مشورتی شوراهای شهرستان گرگان پیش رفت و به دنبال این هستیم که اعضای شوراهای روستاها و شهر را به صورت پارلمانی دور هم جمع کنیم.

وی ابراز داشت: امیدواریم در سال« دولت، ملت، همدلی و همزبانی» به لطف پروردگار و اعضای شوراهای شهرستان در راستای رفاه مردم گام‎های محکمی برداشته شود.

فرماندارگرگان ادامه داد: اگر بخواهیم کوشش‎های جمعی را در شهرستان نظام دهیم باید از ظرفیت شوراها به درستی استفاده کنیم.

خاکی با بیان اینکه شورا می‎تواند در بدنه کارگروه‎های قانونی به عنوان عضو صاحب رای وارد شوند، بیان داشت: شورا بستر مناسبی برای ارائه خدمت به مردم را ایجاد می‎کند.

وی افزود: امروز قانون شوراها را در جامعه نهادینه شده و همه مدیران بر اساس ضوابط قانونی موظف هستند به نقش شوراها احترام بگذارند.

فرماندارگرگان با بیان اینکه با تصمیم‎گیری درست و بررسی دغدغه‎های مردم می‎توانیم همدلی و همزبانی را در جامعه نهادینه کنیم، گفت: شوراها در کنار سازمان‎های مدنی نقش اساسی در این راستا ایجاد می‎کنند.

خاکی با بیان اینکه شوراها در همدلی مردم با مسئولان بسیار موثر هستند، گفت: مسئولان در راستای تصمیم‎سازی باید از ظرفیت شوراها استفاده کنند و در همه مراحل شش گانه شوراها، وظابف شوراها نهادینه شده و در مسائل اجرایی ، مصوبات و اعتبارات جایگاه شوراها دیده شده است.

"رضا شهرآبادی" بخشدار مرکزی گرگان در ادامه گفت: انتظار داریم با کمک شوراهای اسلامی شهر گرگان توسعه خوبی در سطح بخش مرکزی گرگان ایجاد کنیم.

وی بیان داشت: همدلی و همزبانی نخستین انتظار مردم از شوراهای اسلامی است و قطعا این شعار که توسط مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در ابتدای سال برای سال 1394 انتخاب شده بر اساس بینش و بصیرت است.

بخشدار مرکزی گرگان اذعان کرد: امیدواریم با تاسی شعار سال و اهتمام به قانون خدمات خوبی در مدت باقی مانده شوراها شاهد شویم.

"عباس عراقی" بخشدار بهارن شهرستان گرگان بیان داشت: مسئولان باید بر اساس مشکلات و معضلات شوراها پروژه‎ها و طرح‎های عمرانی را اجرا کنند و این موضوع باعث کاهش اختلافات می‎شود.

عراقی با بیان اینکه اطلاع درست از قوانین موضوعی است که چالش‎ها و اختلافاتی را در بین شوراها و دهیاری‎ها ایجاد کرده، بیان داشت: شوراها یک حکومت کوچک محلی هستند و اگر از اطلاعات و قوانین شوراها اطلاعی نداشته باشند قطعا نمی‎توانند از حق مردم دفاع کنند.

وی با بیان اینکه باید مبنای اقدامات شوراها بر اساس قانون نهادینه شود، گفت: شوراها در روستا می‎توانند ذهنیت خوبی برای اجرای برنامه‎های حکومتی ایجاد کنند و نباید این نقش در شوراها نادیده گرفته شود.

تشکیل پارلمان مشورتی شوراهای اسلامی شهرستان گرگان

 

تشکیل پارلمان مشورتی شوراهای اسلامی شهرستان گرگان

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گرگان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گرگان
  • بازدید : 838
  • کد خبر : 8292