عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه تعیین تکلیف واگذاری آب‌بندان‌های اراضی شیب‌دار تیل‌آباد آزادشهر برگزار شد

به ریاست فرماندار آزادشهر:

جلسه تعیین تکلیف واگذاری آب‌بندان‌های اراضی شیب‌دار تیل‌آباد آزادشهر برگزار شد

 جلسه تعیین تکلیف واگذاری آب‌بندان‌های اراضی شیب‌دار تیل‌آباد آزادشهر برگزار شد
جلسه تعیین تکلیف واگذاری آب‌بندان‌های اراضی شیب‌دار تیل‌آباد با حضور فرماندار، در محل مدیریت جهادکشاورزی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آزادشهر، ملک‌ حسینی فرماندار آزادشهر در این جلسه با اشاره به اهمیت این طرح در تامین آب برای کشت حدود ۴۰۰ هکتار از اراضی شیبدار، اهمیت سرمایه‌گذاری انجام شده و ایجاد و پایداری اشتغال در منطقه، بر پیگیری مسوولان ذیربط در به ثمر رسیدن و تحویل نهایی پروژه و بهره‌مندی از منافع آن تاکید کرد.

فرماندار آزادشهر با بیان اینکه شهرستان آزادشهر دارای چند اقلیم متنوع با قابلیت‌های وسیع باغبانی است گفت: توسعه باغات شیبدار جهت جلوگیری از فرسایش آب و خاک، پیشگیری از سیل‌های ویرانگر، جلوگیری از تخریب، تبدیل و تغییر کاربری نامناسب اراضی زراعی و ملی و ایجاد کمربند سبز حفاظتی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: توسعه فعالیت‌های آبخیزداری، کاهش فشار بر عرصه‌های منابع طبیعی، ایجاد باغات مثمرثمر و توسعه گیاهان دارویی، افزایش درآمد و امنیت اجتماعی نیز از تاثیرات مثبت اراضی شیبدار است.

مدیر جهادکشاورزی آزادشهر پس از جلسه اظهار داشت: مقرر شده است که اعضای شرکت تعاونی در اسرع وقت نسبت به تعیین تکلیف و به روز رسانی آخرین تغییرات شرکت و اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل جدید با هماهنگی اداره تعاون روستایی اقدام نمایند.

ممشلی افزود: مجموعه آب‌بندان‌های تیل‌آباد به تعداد سه مورد و در سطح مجموع ۱۵ هکتار تکمیل و آبگیری شده است.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه از طرح‌های نیمه‌تمام بوده که آغاز اجرای آن به سال ۱۳۸۵ بر می‌گردد و با مساعدت و پیگیری‌های فرماندار و مدیریت جهاد کشاورزی آزادشهر، در حال به ثمر رسیدن است.

مدیر جهادکشاورزی آزادشهر ادامه داد: برای این پروژه از ابتدا تاکنون بالغ بر چهارده میلیارد تومان سرمایه‌گذاری از محل اعتبارات ملی صورت گرفته و برای تکمیل پروژه و احداث باغات مورد نظر در اراضی شیبدار منطقه، طبق برآورد صورت گرفته، نیاز به حدود بیست میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دیگر است که با پیگیری‌های صورت گرفته و محقق خواهد شد. 

 

جلسه تعیین تکلیف واگذاری آب‌بندان‌های اراضی شیب‌دار تیل‌آباد آزادشهر برگزار شد

 

جلسه تعیین تکلیف واگذاری آب‌بندان‌های اراضی شیب‌دار تیل‌آباد آزادشهر برگزار شد


ارسال کننده خبر : فرمانداری آزادشهر
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آزادشهر
  • بازدید : 254
  • کد خبر : 83890