عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دیدار مدیرکل بهزیستی استان گلستان با فرماندار گالیکش


دیدار مدیرکل بهزیستی استان گلستان با فرماندار گالیکش

دیدار مدیرکل بهزیستی استان گلستان با فرماندار گالیکش

سیدمهدی حسینی مدیرکل بهزیستی استان گلستان بهمراه شهمرادی رئیس بهزیستی گالیکش و هیئت همراه با حضور در فرمانداری گالیکش با احمد تجری‌مفرد فرماندار این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گالیکش، احمد تجری‌مفرد فرماندار شهرستان ظهر دوشنبه (۱۷ آبان ماه) در گفتگو با سیدمهدی حسینی مدیرکل بهزیستی استان گلستان که باحضور بخشداران مرکزی و لوه صورت گرفت، با اشاره به محرومیت شهرستان گالیکش از ضرورت نگاه ویژه اداره کل بهزیستی به گالیکش بمنظور خدمات‌رسانی بهتر و بیشتر به مددجویان تحت پوشش این نهاد در شهرستان سخن گفت.

فرماندار گالیکش با بیان این مطلب که اعتیاد در وقوع و بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی نقش دارد، افزود: بهزیستی و آموزش‌وپرورش باید با تعامل و هم فکری بین دستگاهی نسبت به برگزاری برنامه‌های آموزشی، کلاس‌ها و نشست‌های روشنگری ویژه خانواده‌های جامعه هدف خود اقدام نمایند.

تجری‌مفرد اضافه کرد: فعالیت‌های بهزیستی در خصوص توانمندسازی مددجویان و خانواده‌های آنها بمنظور ایجاد اشتغال و درآمدزایی می‌تواند نقش بسیار مهمی در رونق اقتصادی این قشر از جامعه و رفع محرومیت آنها داشته باشد.

وی خاطرنشان ساخت: استقرار و فعالیت مجدد اورژانس اجتماعی در گالیکش یکی از نیازهای اصلی در حوزه بهزیستی و خدمات اجتماعی مردم شهرستان است و پیگیری در جهت راه‌اندازی و تخصیص خودروی موردنظر در اداره بهزیستی گالیکش بسیار ضروری است.

احمد تجری‌مفرد در ادامه با ابراز نگرانی از افزایش آمار طلاق و کاهش ازدواج در شهرستان گالیکش تاکید کرد: مهمترین راهکار و راه‌ حل برای پیشگیری و جلوگیری از وقوع طلاق و همچنین ترغیب جوانان به امر ازدواج، فرهنگ سازی و آموزش در زمینه حفظ بنیان خانواده و عائله مندی است که باید در دستور کار بهزیستی قرار گیرد.

ایجاد کمپ ترک اعتیاد، ساماندهی متکدیان، جمع‌آوری معتادین متجاهر بمنظور پیشگیری از سرقت‌های کابل‌های برق و مخابرات، جذب و تخصیص نیروهای اداری و کارشناس در اداره بهزیستی شهرستان از دیگر محورهای گفتگوی تجری‌مفرد فرماندار گالیکش در این نشست و دیدار بود.

 

سید‌مهدی حسینی مدیرکل بهزیستی گلستان نیز در این نشست گفت: اداره‌ کل بهزیستی در خصوص راه‌اندازی کمپ ترک اعتیاد در گالیکش این آمادگی را دارد که از طریق ماده ۲۷ نسبت به واگذاری مجوز ایجاد کمپ‌های ترک اعتیاد به بخش خصوصی اقدام و همکاری نماید.

حسینی گفت: بهزیستی درخصوص ایجاد اشتغال و حمایت از آن دسته از افرادی که در مراکز ترک اعتیاد موفق به ترک می‌شوند، تسهیلات کم بهره تا مبلغ ۵۰ میلیون تومان اعطا خواهد نمود تا از این طریق بتوانند برای خود شغل و حرفه‌ای را راه‌اندازی نمایند.

وی افزود: نبودن خودروی اورژانس اجتماعی در سطح شهرستان، دلیل بر عدم ارائه این خدمت در گالیکش نیست. بلکه این موضوع در صورت نیاز و درخواست شهروندان، از سوی همکاران ما در شهرستان‌های همجوار نیز قابل ارائه خواهد بود.

مدیرکل بهزیستی گلستان تصریح کرد: جذب و بکارگیری نیروهای مورد نیاز اداره بهزیستی شهرستان در دستور کار قرار گرفته و پس از فرآیند گزینش، ۲ نفر از افراد بومی گالیکش در اداره بهزیستی شهرستان مشغول فعالیت خواهند شد.

سید‌مهدی حسینی همچنین خبر داد: طرح احداث مسکن خانواده‌های دارای ۲ معلول کماکان جزء سیاست‌های اصلی سازمان بهزیستی می‌باشد و بر این اساس به خانواده‌های واجد شرایط به میزان ۸۵ میلیون تومان وام بلاعوض و همچنین ۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره تعلق می‌گیرد. از طرفی به سایر مددجویان و خانواده‌های تک معلول هم در صورت درخواست برای احداث مسکن و داشتن زمین، مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره و ۵۰ میلیون تومان نیز به صورت بلاعوض اعطا خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان تاکید کرد: برای سهولت در دریافت تسهیلات و بهره‌مندی از طرح احداث مسکن مددجویان بهزیستی، هماهنگی لازم با بانک‌های عامل صورت گرفته است که برای ضمانت تسهیلات دریافتی از همان ملک احداثی به عنوان ضمانت پرداخت استفاده شود.

دیدار مدیرکل بهزیستی استان گلستان با فرماندار گالیکش

 

دیدار مدیرکل بهزیستی استان گلستان با فرماندار گالیکش 

 

 

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گالیکش
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گالیکش
  • بازدید : 245
  • کد خبر : 87119