عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه بررسی مشکلات توتون کاران شهرستان علی آباد کتول برگزار شد

با حضور رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور؛

جلسه بررسی مشکلات توتون کاران شهرستان علی آباد کتول برگزار شد

جلسه بررسی مشکلات توتون کاران شهرستان علی آباد کتول برگزار شد

شهباززاده رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور در جلسه حل مشکلات توتون کاران که با حضور فرماندار، نمایندگان علی آبادکتول و گرگان،مدیران عامل صمت و دخانیات در فرمانداری برگزار شد ، گفت:اگر تا اول دیماه مشکل خرید توتون حل نشود مجوز صادرات برای اشخاص حقیقی و حقوقی صادر خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری علی آبادکتول ،وی با توجه به قبول مسئولیت در ۶ماهه اخیر ، گفت: طی این مدت در حال رصد مشکلات این حوزه بوده و برنامه مدونی جهت ساماندهی مشکلات توتون کاران در دستورکار داریم ،انشالله با حمایت نمایندگان مجلس شرایط صادرات محصولات را فراهم آورده و کشت توتون را افزایش دهیم.
رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بردخانیات با تاکید بر ارائه خدمت بهتر به فعالان این عرصه به خصوص توتون‌کاران گفت که این شرکت به دنبال شفافیت در همه مراحل فعالیت و حذف رانت است.
 شهباززاده همچنین اظهار داشت: در حال حاضر چهار شرکت ایرانی با کسب استاندادردهای لازم از توانمندی صادرات سیگار برخوردارند که از این شرکت ها تعهد گرفته شده تا دغدغه کشاورزان برایخرید توتون را از بین ببرند.
وی بیان کرد: برنامه ریزی و ساماندهی برای تولید با بهره گیری از نظر کارشناسان انجام شده و در سال های آینده حمایت از توتون کاران افزایش خواهد یافت.
 رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت شرکت دخانیات کشور افزود: به شرکت های تولید سیگارت اعلام شده که با اجرای پیمان کشت، متعهد به ارائه خدمات هرچه بهتر در تهیه بذر و ادوات کشاورزی به توتون کاران شوند.
شهباززاده همچنین خواستار همراهی بیشتر کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در حمایت از توتون کاران در راستای رفع مسائل و مشکلات تولید این محصول شد.
مجتبی جمالی فرماندار علی آبادکتول هدف از برگزاری این جلسه را بررسی مشکلات عدیده توتون کاران اعم از کاهش سطح زیر کشت و پیمان کشت، عدم خرید به قیمت مناسب و نبود بیمه خسارت برشمرد و خاطر نشان کرد : بارها این عزیزان کشاورز با مراجعه به فرمانداری به بیان مشکلات و معضلات خود پرداخته اند و فرمانداری با همراهی نماینده محترم مکاتباتی را در سطح استان انجام داده که بی نتیجه بوده است .
وی در پایان خواستار حل مرحله ای مشکلات توتون کاران این شهرستان شد.
نمایندگان مجلس هم دغدغه خود را از مشکلات اقتصادی استان که استان کشاورزی است بیان نموده و خواستار حمایت از کشاورزان شدند.
مهران یونسی مدیر مجتمع دخانیات گلستان پیش بینی کرد که امسال۲هزار و۵۰تن توتون از سطح هزار و۲۸۷هکتار مزرعه زیر کشت این محصول در شهرستان های مینودشت، علی آباد و گرگان تولید شود.
دوره کشت و برداشت توتون حدود یکسال است که هر هکتار کشت توتون ظرفیت ایجاد فرصت شغلی برای پنج تا۱۰نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم دارد.
گفته می شود۶۵درصد توتون ایران در گلستان تولید می شود و ارقام " ویرجینیا" و " بارلی" در علی آباد و گرگان " باسما " در مینودشت از لحاظ کیفیت بهترین توتون تولید شده ایران است.
در این جلسه تعدادی از کشاورزان توتون کار به بیان مشکلات خود پرداختند.
 

 

جلسه بررسی مشکلات توتون کاران شهرستان علی آباد کتول برگزار شد

 

جلسه بررسی مشکلات توتون کاران شهرستان علی آباد کتول برگزار شد

 

جلسه بررسی مشکلات توتون کاران شهرستان علی آباد کتول برگزار شد

 

جلسه بررسی مشکلات توتون کاران شهرستان علی آباد کتول برگزار شد


ارسال کننده خبر : فرمانداری علی آباد کتول
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .