عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آزادشهر یکی از سه شهرستان برتر استان در امر پرداخت زکات می باشد

فرماندار آزادشهر :

آزادشهر یکی از سه شهرستان برتر استان در امر پرداخت زکات می باشد

آزادشهر یکی از سه شهرستان برتر استان در امر پرداخت زکات می باشد

فرماندار آزادشهر گفت : نیازهای فقرای جامعه اسلامی از طریق پرداخت خمس و زکات تامین می شود و باید همه ما در ادای این فرایض سهیم باشیم.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آزادشهر ، حمیدرضا ملک حسینی فرماندار آزادشهر در جلسه شورای زکات شهرستان گفت : با توجه به گزارش اداره زکات استان گلستان ، آزادشهر به عنوان یکی از سه شهرستان برتر در امر جمع‌آوری زکات در استان می باشد.

فرماندار آزادشهر ضمن تجلیل از همه فعالان عرصه ترویج فرهنگ زکات اظهار داشت: تجلیل از مودیان و فعالان این عرصه باید در دستور کار همه مسوولان مرتبط باشد.

ملک حسینی در این جلسه بر تبلیغ پرداخت زکات در همه مناطق به ویژه روستاها تاکید کرد و افزود: در این راستا می توان از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نیز بهره برد،وی افزود در صورتی که از ظرفیت‌های ادارات نیز در راستای تبلیغ فریضه زکات استفاده شود، بهتر می‌توان در زمینه زکات عمل کرد.

حجت‌الاسلام امین هلاکو رئیس اداره زکات گلستان در این جلسه گفت: گلستانی‌ها در سال جاری بیش از ۸۰ میلیارد تومان زکات پرداخت کرده‌اند و استان ما جزو ۵ استان برتر کشور در پرداخت زکات است.

حجت الاسلام شهابی امام جمعه آزادشهر در این جلسه  تصریح کرد : نگاه به موضوع زکات باید تغییر کند و با ایجاد فضای تشویق، رغبت مردم نسبت به پرداخت زکات ایجاد شود که تحقق این امر نیاز به فرهنگ سازی در بین عموم مردم بخصوص کشاورزان و دامداران دارد.
وی زکات را یک تکلیف الهی بیان کرد و افزود: طبق آیات قرآن، احادیث و روایات متعدد زکات هم پایه نماز است.
 

آزادشهر یکی از سه شهرستان برتر استان در امر پرداخت زکات می باشد

 

 

 

 

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری آزادشهر
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آزادشهر
  • بازدید : 223
  • کد خبر : 88795