عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اراضی کشاورزی مناطق روستایی سنددار می شود

فرماندار آزادشهر در رزمایش صدور اسناد کاداستری زمینهای کشاورزی:

اراضی کشاورزی مناطق روستایی سنددار می شود

اراضی کشاورزی مناطق روستایی سنددار می شود

رزمایش مشترک جهت تسریع در قانون اجرای حدنگار و صدور اسنادکاداستری زمینهای کشاورزی روستاهای بخش مرکزی آزادشهر با حضور فرماندار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آزادشهر، حمیدرضا ملک حسینی فرماندار آزادشهر در این نشست گفت: این رزمایش با هدف بررسی میدانی مشکلات و چالش های پیش رو، هماهنگی و ایجاد وحدت کلامی فی مابین سازمانهای جهاد کشاورزی و ثبت اسناد و املاک و ظرفیت حداکثری از شرکت های طرف قرارداد جهت تسریع در روند تشکیل پرونده و ارائه به ادارات ثبت و نهایتاً تحقق اهداف کلان ابلاغی هر دو سازمان برگزار شده که کشاورزان روستاهای مذکور با دریافت سند زراعی برای زمینهای خود از آن بهره‌مند خواهند شد.

فرماندار آزادشهر افزود: با شروع این طرح، سنددار شدن اراضی کشاورزی بویژه در مناطق روستایی با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک، جهاد کشاورزی و امور اراضی در شهرستان آزادشهر سرعت گرفته و بسیاری از مشکلات این حوزه کاهش می‌یابد.

ملک حسینی خاطر نشان کرد : این برنامه در قالب رزمایش همزمان در کل کشور، با هدف تشویق کشاورزان به اخذ سند کاداستر صورت گرفت و با اتمام کاداستر اراضی منابع طبیعی، صدور اسناد اراضی زراعی از سیاست‌های ابلاغی سازمان به استانهاست که با جدیت در حال پیگیریست.

در ابتدای این نشست مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان گلستان در خصوص اهمیت موضوع و لزوم بکارگیری تمامی امکانات برای سند دار کردن اراضی کشاورزی و مزایای آن و همچنین آگاه سازی مردم و مسئولان و وضیعت کلی کاداستر استان مطالبی را بیان کرد.

رضاییان اظهار داشت: توجه به نقشه برداری و جمع آوری اطلاعات توصیفی توسط اداره کل ثبت اسناد و املاک استان، اهتمام لازم در خصوص بهره مندی از آن توسط روستاییان وجود دارد.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز ضمن ارائه گزارش اظهار کرد: با اجرای این طرح، اراضی کشور شناسنامه‌دار می‌شود و اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به کشاورزان در اجرای این طرح و برخورداری از مزایای آن ضروری است.

 مهاجر افزود: امیدواریم از طریق رسانه‌ها به‌ویژه صدا و سیما در این زمینه اطلاع‌رسانی شود تا سلامت روحی، روانی جامعه روستایی را با صدور اسناد تک برگی و همچنین بهره‌برداری از این اسناد در بخش ضمانت بانکی و دریافت تسهیلات شاهد باشیم.

لازم به ذکر است این مراسم با حضور اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران، پیمانکار طرف قرارداد، اهالی و معتمدین روستاهای کوه میان، فاضل آباد و خاندوز سادات بخش مرکزی آزادشهر در مسجد جامع روستای کوه میان برگزار شد.
  

اراضی کشاورزی مناطق روستایی سنددار می شود

 

اراضی کشاورزی مناطق روستایی سنددار می شود

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری آزادشهر
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آزادشهر
  • بازدید : 269
  • کد خبر : 89555