عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بررسی احیای خلیج گرگان با حضور رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی


بررسی احیای خلیج گرگان با حضور رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی

بررسی احیای خلیج گرگان با حضور رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی

طی نشستی در محل فرمانداری ترکمن، با حضور "خانم رفیعی" رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی، "حسام " مدیر کل بحران استانداری گلستان، "حسینی" مدیرکل امور اجتماعی استانداری گلستان، "حسن پور" سرپرست فرمانداری بندرگز، "غراوی" سرپرست فرمانداری ترکمن ،"سقلی" سرپرست فرمانداری گمیشان و "کنعانی" مدیر کل حفاظت محیط زیست گلستان، موضوع احیای خلیج گرگان بررسی و پیگیری شد.

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری بندرگز؛ "صابر حسن پور " در این جلسه اظهار داشت: احیای خلیج گرگان خواست و مطالبه ی عمومی شهروندان بندرگزی و پیش نیاز توسعه شهرستان و غرب استان محسوب می شود.

وی افزود : از منظر زیست محیطی، کم توجهی و تعلل در علاج بخشی به خلیج گرگان، فاجعه زیستی محیطی را بدنبال خواهد داشت، لذا خواست مردم و مسئولان منطقه، "اقدام فوری در احیای خلیج گرگان" می باشد.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به وخامت حال خلیج گرگان گفت: باید اقدمات فوری برای احیای خلیج انجام شود، اما تصمیمات عجولانه و بدون کارشناسی ، علاوه بر ایجاد مشکل در سال های بعد ، بودجه هنگفتی را نیز به هدر خواهد داد.

وی اظهار داشت: عدم توجه و لایروبی کانال های منتهی به خلیج گرگان در 35 سال گذشته، وضعیت خلیج و آبزیان آن را دچار بحران کرده و چنانچه طرح لایروبی سریعتر انجام نشود ممکن است تبعات زیست محیطی جبران ناپذیری متوجه خلیج گرگان و استان شود.

این مقام مسئول افزود : برخی مجوزهای عجولانه در حوزه محیط زیست و بخصوص خلیج گرگان ممکن است محیط زیست را به خطر بیاندازد و باید طرح با نظارت دقیق اجرا شود.

گفتنی است : "خانم رفیعی" رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در مصاحبه خبری با خبرگزاری صدا و سیمای گلستان ضمن قول پیگیری در موضوع احیای خلیج گرگان گفت: مدیران استانی با جدیت پیگیر دریافت بودجه مصوب شده باشند و فراکسیون محیط زیست مجلس نیز این در این مساله آنها را همراهی خواهد کرد.

همچنین پس از پایان جلسه، مسئولان به صورت میدانی از محل کانال خزینی و چهارپایه و چپاقلی بازدید کردند.

 

 

بررسی احیای خلیج گرگان با حضور رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی

 

بررسی احیای خلیج گرگان با حضور رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی

 

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرگز
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرگز
  • بازدید : 260
  • کد خبر : 90026