عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دانشگاه سند جامع توسعه شهرستان گنبدکاووس را تهیه نماید

معاون استاندار و فرماندارویژه گنبدکاووس:

دانشگاه سند جامع توسعه شهرستان گنبدکاووس را تهیه نماید

دانشگاه سند جامع توسعه شهرستان گنبدکاووس را تهیه نماید

سرپرست فرمانداری شهرستان گنبدکاووس گفت: دانشگاه گنبدکاووس با استفاده از ظرفیت و توان خود سند جامعه توسعه شهرستان را تهیه و ارائه نماید.

مهدی دهرویه در بازدید از پروژه های دانشگاه گنبدکاووس اظهار کرد: دانشگاه گنبدکاووس تاکنون با توجه به تحریم های ناجوانمردانه دشمنان، شیوع بیماری کرونا و کمبود منابع اعتباری عملکرد خوبی داشته و انتظار می رود در مسیر آموزشی شدن دانشگاه نیز تلاش خود را در راستا اموزشکده پزشکی بنماید.
وی تصریح کرد: با توجه به توان و ظرفیت علمی این دانشگاه انتظار می رود سند‌جامع توسعه شهرستان تهیه شود و یا برش شهرستانی سند جامعه توسعه استانی بصورت بومی سازی منطقه ارائه شود.
سرپرست فرمانداری شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: متاسفانه با وجود قابلیت کشاورزی در منطقه ما هنوز محصولات به صورت سنتی کشت می شود و کشاورزان به این باور و یقین نرسیدند که با استفاده از کشاورزی صنعتی می توان تولید بیشتر و با کیفیت تری در مقیاس کوچکتر داشت.
وی ادامه داد: دانشگاه در رسیدن کشاورزان منطقه به این باور و فرهنگ سازی نقش بسزایی داشته و با استفاده از اراضی کشاورزی دانشگاه گنبدکاووس در کشت محصولات به صورت صنعتی و بازدید کشاورزان از این اراضی می تواند زمینه لازم برای ملموس شدن این کشت بین کشاورزان را فراهم کند.
دهرویه گفت: پیشنهاد می شود از ظرفیت و استعدادهای دانشجویان در ارائه طرح و برنامه در راستای آسیب های اجتماعی و طرح هایی برای بهتر شدن عملکرد دستگاه های اجرایی استفاده شود.
احداث باغ ۱۵ هکتاری در دلنشگاه گنبدکاووس
رئیس دانشگاه گنبدکاووس در این بازدید گفت: باغ ۱۵ هکتاری میوه های سیاه ریشه مانند هلو، شلیل و غیره به منظور انجام تحقیقات مورد نیاز دانشجویان در این دانشگاه احداث شده است.
ابوالفضل طهماسبی اظهار کرد: استخر دو منظوره برای پرورش ماهیان و ابیاری اراضی کشاورزی نیز در این دانشگاه احداث شده است.
وی تصریح کرد: در زمان تحریم دشمنان و همچنین شیوع بیماری کرونا، این دانشگاه کمبودهای مالی را دست اویز قرار نداده و تلاش خود را در این مدت نسبت به قبل بیشتر کرده تا بتواند پروژه های بزرگی مانند خوابگاه دانشجویی، سالن آمفی تئاتر، سالن ورزشی و غیره احداث نماید.
وی تصریح کرد: در حال حاضر این دانشگاه دارای چهار هزار دانشجو، ۱۴۲ نفر به عنوان هیات علمی، و پنج دانشکده است.
رئیس دانشگاه گنبدکاووس گفت: در سال ۶۲ از سوی وزارت فرهنگ وقت حدود ۱۰۰ هکتار زمین برای احداث دانشگاه کنونی گنبدکاووس در نظر گرفته شده که متاسفانه تاکنون سند ان به ثبت نرسیده و امید داریم با همکاری مدیران مرتبط بتوانیم اسناد این اراضی را بنام دانشگاه گنبدکاووس به ثبت برسانیم


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 268
  • کد خبر : 90546