عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مسائل مرتبط با حجاب و عفاف باید مورد توجه جدّی ادارات و نهادها قرار گیرد

معاون استاندار و فرماندارویژه گنبدکاووس:

مسائل مرتبط با حجاب و عفاف باید مورد توجه جدّی ادارات و نهادها قرار گیرد

مسائل مرتبط با حجاب و عفاف باید مورد توجه جدّی ادارات و نهادها قرار گیرد

معاون استاندار وفرماندار ویژه گنبدکاووس بابیان اینکه رعایت شئونات اسلامی بویژه حجاب و عفاف در ادارات و نهادها یک تکلیف قانونی است که باید مطابق دستورالعمل‌های ابلاغی این حوزه انجام شود، گفت: بزودی تیم‌های ویژه نظارتی در این خصوص تشکیل و رعایت این مسائل یکی از ملاک‌های ارزیابی مدیران ادارات خواهد بود.
مهدی دهرویه درجلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر گنبدکاووس افزود: کشور ما یک جامعه اسلامی است و مطابق قوانین و عُرف باید مسائل مرتبط با حجاب و عفاف البته بدون افراط و تفریط مورد توجه جدّی ادارات و نهادها و همچنین سایر اقشار جامعه قرار گیرد.

همچنین امام جمعه گنبدکاووس  نیز دراین جلسه که برخی اعضای آن گزارش عملکرد و پیشنهادهای خود را برای اجرای هرچه بهتر مصوبات ستاد امر به معروف و نهی از منکر ارائه دادند، گفت: پس از دو سال شیوع کرونا که برگزاری بسیاری از جلسات را تعطیل کرده بود، امروز با بهبود شرایط باید جلسات از جمله شورای فرهنگ عمومی و امر به معروف و نهی از منکر از رکود خارج شود.
حجت الاسلام محمود ترابی با قدردانی از تلاش‌های انتظامی به جهت ارسال پیامک تخلف (کشف حجاب در خودرو) برای مالکان آن، افزود: این اقدام که با همکاری و گزارش مردمی با موفقیت اجرا شد اکنون درحوزه واحدهای صنفی نیز اجرا خواهد شد.
وی اضافه کرد: مردم می‌توانند گزارش رعایت نکردن شئون اسلامی در واحدهای صنفی را به انتظامی اعلام کنند تا به متخلفان تذکر و در صورت استمرار تخلف با آنها برخورد شود.
حجت الاسلام ترابی ادامه داد: امروز بخشی از مشکلات جامعه در حوزه امر به معروف و نهی از منکر بالاخص در موضوع حجاب و عفاف به سبب کم توجهی به حوزه تبیین این واجب الهی بوده که باید بیشتر مورد توجه دستگاه‌های فرهنگی، تبلیغی و آموزشی، علما و روحانیون، معتمدان و  رسانه‌های ارتباط جمعی قرار گیرد.  
رییس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس نیز گفت: اقامه نماز و ترویج آن از برترین معروف‌ها درجامعه بویژه در بین نسل نوجوان و جوان است زیرا نماز آنگونه که در قرآن آمده، انسان را از گناه و فساد باز می‌دارد.
حجت الاسلام احمدرضا کریمی افزود: دربحث منکرات نیز ابتدا باید مسائل و مشکلات رصد و شناسایی و سپس اولویت‌بندی و براساس آن اقدامات لازم با کار گروهی ادارات و نهادها عملی شود


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 312
  • کد خبر : 93730