عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تأکید فرماندار گرگان بر رعایت ملاحظات بهداشتی در مراسمات دهه اول محرم


تأکید فرماندار گرگان بر رعایت ملاحظات بهداشتی در مراسمات دهه اول محرم

تأکید فرماندار گرگان بر رعایت ملاحظات بهداشتی در مراسمات دهه اول محرم

فرماندار گرگان با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در این شهرستان و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گفت: هیئت‌های مذهبی در برگزاری مراسمات حتما ملاحظات مسئولان بهداشت و درمان شهرستان را موردتوجه قرار دهند.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری گرگان، عیسی پایین‌محلی در جلسه ستاد شئون فرهنگی این شهرستان ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) با بیان اینکه محرم تنها ماهی است که شکست در آن معنایی ندارد، اظهار کرد: آنچه در مراسمات و عزادارای‌های محرم باید به آن توجه داشته باشیم موضوع بصیرت‌افزایی و ولایتمداری است.
فرماندار گرگان با اشاره به اقدامات دستگاه‌های مختلف در خصوص گرامیداشت ایام محرم بر پشتیبانی از هیئت‌های مذهبی تأکید کرد و گفت: سهمیه 88 تنی برنج، قند و روغن برای هیئت‌های مذهبی شهرستان گرگان پیش‌بینی شده که لازم است همین امروز در اختیار این هیئت‌ها قرار گیرد.
وی با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در گرگان و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی افزود: هیئت‌های مذهبی در برگزاری مراسمات حتما ملاحظات و دغدغه‌های مسئولان بهداشت و درمان را موردتوجه قرار دهند.
پایین‌محلی ادامه داد: خوشبختانه در تزریق دز چهارم واکسن کرونا نسبت به متوسط استانی شرایط بهتری داریم و 2.62 درصد کسانی که واجد شرایط هستند نوبت چهارم را تزریق کردند. 
وی از نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان خواست با توجه به حضور خانواده‌ها در مراسمات عزادارای دهه اول محرم، گشت‌های موتوری خود را در کوچه‌ها و محلات سطح شهر افزایش دهند تا جلوی برخی جرایم از جمله سرقت‌ها گرفته شود.
فرماندار گرگان با اشاره به برنامه‌ریزی و هماهنگی برای برگزاری اجتماع بزرگ تاسوعای حسینی در گرگان گفت: دستگاه‌های مختلف هم‌افزایی خوبی برای این برنامه داشته باشند و ملاحظات ترافیکی آن نیز پیش‌بینی شود. 
تسریع در نظافت شهرها، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، تأمین امنیت و برقراری نظم در زمان دسته‌روی هیئت‌ها، برپا کردن پایگاه‌های سیار اهدای خون به ویژه در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و ... از دیگر موضوعات مطرح  شده در این جلسه بود.
وی همچنین از مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) خواست تا از تریبون عزادارای حضرت سیدالشهدا (ع) درجهت تقویت ولایت، حفظ وحدت و ارزش‌ها در شهرستان بهره بگیرند.
 

تأکید فرماندار گرگان بر رعایت ملاحظات بهداشتی در مراسمات دهه اول محرم



ارسال کننده خبر : فرمانداری گرگان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گرگان
  • بازدید : 326
  • کد خبر : 94369