عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جداسازی آب شرب از فضای سبز گنبدکاووس با جدیت پیگیری میشود

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه

جداسازی آب شرب از فضای سبز گنبدکاووس با جدیت پیگیری میشود

جداسازی آب شرب از فضای سبز گنبدکاووس با جدیت پیگیری میشود

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه گنبدکاووس بر اهتمام شهرداری‌ها در راستای جداسازی آب شرب از فضای سبز تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه ، حمید گوگلانی در جلسه ستاد توسعه فضای سبز شهرستان گفت: استاندارد فضای سبز در جهان از ۱۵ تا ۵۰ متر برای هر نفر است که در ایران ۸ متر برای هر نفر است.
وی با اشاره به اینکه جداسازی آب شرب از آب خام فضای سبز یکی از راهکارهای اساسی در صرفه جویی منابع آب شرب و گسترش فضای سبز است، اعتبارات سال ۱۴۰۱ برای توسعه فضای سبز را ۳میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در سفر ریاست جمهوری اعلام کرد و با اشاره به اینکه موضوع فضای سبز و جداسازی آب شرب در ارزیابی فرمانداران نقش دارد خاطرنشان کرد: تمام دستگاههای اجرایی و دانشگاهها موظف به ایجاد فضای سبز در داخل محوطه خود هستند.
این مقام مسئول با اشاره به اهمیت حذف آب شرب شهری از چرخه عملیات آب رسانی فضای سبز افزود: تشکیل کمیته دهگردشی و حفاظت از اصله های کاشته شده در دستور کار دستگاههای اجرایی و موسسات قرارگیرد.
وی با تاکید بر اینکه شهرداری در روستاهای اقماری و در ورودی شهر با همکاری دهیاریها فضای سبز ایجاد کند و جهادکشاورزی نسبت به توزیع گونه‌های مثمر و منابع طبیعی نیز به توزیع گونه‌های غیر مثمر مناسب با اقلیم شهرستان در طول سال بپردازند افزود: آموزش و پرورش نیز با رویکرد تجاری سازی کاشت درختان نسبت به تهیه گونه های مثمر اقدام کند و بنیاد مسکن و شهرداریها و اتاق اصناف صدور مجوز را منوط به  کاشت نهال کنند و تخفیف عوارض برای روف گاردن ها اعمال شود.
رییس منابع طبیعی و آبخیزداری گنبدکاووس نیز با تاکید بر کاشت گونه‌های مقاوم به کم‌آبی در فضای سبز از کاشت گونه‌هایی با نیاز آبی کم و سازگار با شرایط اقلیمی شهرستان وتوزیع ۱۰۵ هزار اصله نهال خبر داد. رحمانی افزود: آنچه مهمتر از کاشت نهال است نگهداری درخت است و در این راستا ۱۰۵۰ نفر به عنوان همیاران طبیعت عضو شده اند.
رییس آب و فاضلاب گنبدکاووس نیز با بیان اینکه تامین آب شرب برای مشترکان فرایندی هزینه بر است، اظهار کرد: در شرایط کنونی که سطح آب‌های زیرزمینی تا حد زیادی کاهش پیدا کرده مدیریت و صرفه جویی در مصرف آب اهمیت دوچندانی پیدا کرده است. حسین سعیدی راد بر لزوم تخصیص اعتبارات به بخش آب و فاضلاب تاکید کرد.

جداسازی آب شرب از فضای سبز گنبدکاووس با جدیت پیگیری میشود


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 151
  • کد خبر : 97178