عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » وجود 945 هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد در شهرهای گرگان، جلین و سرخنکلاته/ مشکل اصلی این محلات کمبود سرانه‌های ورزشی و آموزشی و تربیتی است


وجود 945 هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد در شهرهای گرگان، جلین و سرخنکلاته/ مشکل اصلی این محلات کمبود سرانه‌های ورزشی و آموزشی و تربیتی است

وجود 945 هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد در شهرهای گرگان، جلین و سرخنکلاته/ مشکل اصلی این محلات کمبود سرانه‌های ورزشی و آموزشی و تربیتی است

 فرماندار گرگان با اشاره به آمارهای اداره کل راه وشهرسازی استان و وجود بیش از 2 هزار و 800 هکتار بافت فرسوده، ناکارآمد و سکونتگاه‌های غیررسمی در استان افزود: بیش از 945 هکتار از این بافت‌های فرسوده و ناکارآمد در شهرهای گرگان، جلین و سرخنکلاته واقع شده است که اتفاقاً عمده این بافت‌های ناکارآمد جزو محلات طرح بازآفرینی شهری هستند.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گرگان، عیسی پایین‌محلی در نشست سراسری با عنوان " آموزه‌های زلزله بم" که با سخنرانی ویدئوکنفرانسی وزیر راه و شهرسازی نیز همراه بود، اظهار کرد: ایران یکی از 10 کشور بلاخیز دنیاست که از 41 نوع بلای طبیعی شناخته شده در جهان 31 نوع آن در ایران رخ می‌دهد. استان گلستان نیز از این قاعده مستثنی نیست و همواره در معرض خطر بلایای طبیعی مختلف از جمله سیل، زلزله، فرونشست، خشکسالی و ... قرار دارد.

فرماندار گرگان با اشاره به اولویت‌بندی استان‌های کشور براساس شاخص خطرپذیری لرزه‌ای گفت: گلستان به همراه استان‌های قزوین، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، کهگیلویه و بویراحمد در این شاخص در اولویت دوم قرار دارد.

وی با اشاره به آمارهای اداره کل راه وشهرسازی استان و وجود بیش از 2 هزار و 800 هکتار بافت فرسوده، ناکارآمد و سکونتگاه‌های غیررسمی در استان افزود: بیش از 945 هکتار از این بافت‌های فرسوده و ناکارآمد در شهرهای گرگان، جلین و سرخنکلاته واقع شده است که اتفاقاً عمده این بافت‌های ناکارآمد جزو محلات طرح بازآفرینی شهری هستند.

پایین‌محلی خاطرنشان کرد: بیشترین مشکلات و کمبودها در این بافت‌های فرسوده و ناکارآمد مربوط به فضاهای سبز، ورزشی، آموزشی و تربیتی، بهداشتی و درمانی و ... است.

وی با بیان اینکه در زمینه سرانه‌های آموزشی و تربیتی، گرگان محروم‌ترین شهرستان در استان گلستان است، تصریح کرد: اکثر فضاهای آموزشی به ویژه در بخش غیردولتی کاملاً غیراستاندارد است و غالب مدارس این شهرستان دارای قدمت زیادی هستند. ضمن اینکه ما در مرکز استان با مشکلات جدی‌تری مانند کمبود زمین مناسب برای ساخت مدرسه هم مواجه هستیم و با وجود آمادگی نوسازی مدارس و خیران اما زمین در اغلب مناطق شهر برای ساخت واحدهای آموزشی جدید نداریم.

فرماندار گرگان با تأکید بر انجام اقدامات پیشگیرانه برای مقابله و کاهش آسیب‌ها و تلفات ناشی از وقوع زلزله اظهار کرد: باید از فناوری‌های نوین برای مقاوم‌سازی ساخت و سازها به ویژه در بخش مسکونی استفاده شود و لازم است همه دستگاه‌های اجرایی که به صورت یک زنجیره به هم متصل هستند، وظایفی که برعهده دارند را به درستی انجام دهند.

سیدمحمدرضا سیدالنگی، دبیر ستاد بازآفرینی شهری و شهردار گرگان نیز در این نشست با اشاره به عزم دولت سیزدهم در جهت اجرای طرح تحولو توانمندسازی اجتماع‌محور محلات کمتر برخوردار در سطح کشور گفت: این طرح در 2020 محله کمتر برخوردار کشور اجرا می‌شود که از این تعداد 21 محله در شهر گرگان واقع شده است و همه باید تلاش کنیم تا عدالت در توسعه متوازن شهری را با اولویت این محلات برقرار کنیم.

وی یادآورشد: در سال 1400 راه و شهرسازی استان حدود 8 میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد زیرساخت‌های روبنایی و زیربنایی و تأمین سرانه‌های موردنیاز و فضاهای کالبدی این محلات کرده است. ضمن اینکه امسال یک هدفگذاری را با کمک راه و شهرسازی برای شهر گرگان ترسیم کرده‌ایم تا پایان سال دیگر معبر خاکی در مرکز استان نداشته باشیم.

گفتنی است در این جلسه مهدی ملک، مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان، آقای بهشتیان سفیر شهر بم، خانم رضازاده نماینده و سفیر شرکت بازآفرینی شهری ایران در استان گلستان توضیحاتی را درباره وضعیت بافت‌های فرسوده و ناکارآمد در استان گلستان، مشوق‌ها و تسهیلاتی که دولت سیزدهم برای نوسازی این بافت‌ها در نظر گرفته است، ارائه دادند.


ارسال کننده خبر : فرمانداری گرگان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گرگان
  • بازدید : 229
  • کد خبر : 98108