عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آبهای راکد سطح شهر سلامت مردم را تهدید می کند


آبهای راکد سطح شهر سلامت مردم را تهدید می کند

آبهای راکد سطح شهر سلامت مردم را تهدید می کند

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان گنبد کاووس گفت: آبهای راکد موجود در برخی نقاط این شهر،سلامت ساکنین و سایر شهروندان را تهدید می کند.
علی علیاری در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی این شهرستان افزود: گرم شدن زیاد هوا هم این معضل را غیر قابل تحمل کرده است.
وی ادامه داد: هرچند کارکنان شهرداری گنبدکاووس تلاش زیادی برای پاکسازی سطح شهر انجام می دهند ، اما ضرورت دارد در این خصوص هم اقدام لازم انجام شود.
علیاری گفت: تلاش نیروهای شهرداری در بهداشت شهر بسیار موثر است اما باید نواقص موجود در این خصوص هم با درایت مدیران شهرداری مرتفع شود.
مولا یازرلو معاون فنی و خدمات شهری شهرداری گنبد کاووس نیز در این جلسه گفت: شهر گنبدکاووس به خاطر وضعیت جغرافیایی خاص آن صاف و یکنواخت است و فقدان شیب موجب رکود آب می شود.
وی ادامه داد: برای جمع آوری آبهای راکد، تعدادی دستگاه مکنده خریداری شد که این دستگاهها نیز نتوانستند این آبها را پمپاژ کنند.
یازرلو وجود آشغال در این آبها را دلیل اصلی این امر خواند و گفت: برخی خانواده ها فاضلاب حمام و آشپزخانه را مستقیما به جوی آب کنار خیابان ها روانه می کنند.
وی در خصوص مبارزه با جوندگان نیز گفت: شهرداری گنبدکاووس اقدامات معمول مانند طعمه گذاری را انجام می دهد اما وجود زمین های رها شده زیاد در سطح شهر و نیز دامداریهای حاشیه شهر کار را سخت تر می کند.
دکتر علیرضا صابری رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس هم در خصوص مبارزه با فروشندگان وسایل آرایشی و بهداشتی قاچاق در سطح این شهرستان گفت: از ابتدای سال ماهانه تیم هایی برای بازدید از این فروشگاهها تعیین شده اند.
وی از وجود حدود 800 فروشگاه لوازم آرایشی در این شهر خبرداد و گفت: سال گذشته 46 قلم وسایل آرایشی غیرمجاز توقیف و 7 واحد متخلف هم به مراجع مربوطه معرفی شدند.
دکتر نادر گوکلانی رییس شبکه دامپزشکی گنبدکاووس هم در خصوص خطرات آنفلوانزای مرغی گفت: با وجود اینکه در استان گلستان هیچ نشانه ای از وجود این بیماری مشاهده نشده ضرورت دارد اقدامات پیشگیرانه انجام شود.
وی جلوگیری از عرضه مرغ زنده ، جلوگیری از شکار پرندگان مهاجر و نیز آگاه سازی مردم را از دیگر اقدامات ذکر کرد

آبهای راکد سطح شهر سلامت مردم را تهدید می کند

 

آبهای راکد سطح شهر سلامت مردم را تهدید می کند

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 753
  • کد خبر : 9996