عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » انتقاد استاندار گلستان از وضعیت توسعه استان


انتقاد استاندار گلستان از وضعیت توسعه استان

انتقاد استاندار گلستان از وضعیت توسعه استان

استاندار گلستان از وضعیت توسعه در استان ابراز نارضایتی کرد و گفت: توسعه در گلستان قبل از سخت‎افزاری بودن همچنان نرم‎افزاری است.

 

"حسن صادقلو" پیش ازظهر امروز در جلسه شورای برنامه‎ریزی و توسعه استان اظهار داشت: همه باید در راستای حل مشکلات اصلی گلستان گام بردارند و دستیابی به این مهم نیازمند رسیدن به ادبیات مشترک در حوزه‎های اجرا، نظارت و مدیریت استان است.
وی از مدیران دستگاه‎های اجرایی خواست تا هرچه زودتر نسبت به سند چشم‎انداز و ارائه راهبردها و شاخص‎ها مبادرت کنند و تصریح کرد: دستگاه‎های اجرایی موظف هستند تا دو هفته دیگر برنامه‎های خود را به استانداری ارائه دهند و مبنای حرکت خود را مشخص کنند.
استاندار گلستان بیان داشت: فرمانداران هر یک از شهرستان‎ها نیز برنامه‎های تحولی منطقه خود را بر اساس واقعیت و نه ایده‎آل‎ها به استانداری ارائه کنند.
صادقلو در خصوص تهیه سند آمایش گلستان گفت: این سند به عنوان یک سند فرادستی و تعهد به آینده است لذا همه باید متعهدانه و با حساسیت زیادی آن را پیگیری کنند.
وی با بیان اینکه سند آمایش گلستان به عنوان یک اساس و افق فرادستی نیازمند حرکت و تلاش متعهدانه است، افزود: دستگاه‎های اجرایی باید در این زمینه شتاب بیشتری داشته باشند.
استاندار گلستان در خصوص استانداری مجازی گفت: این ایده با جدیت در حال پیگیری است و تیم رایانه‎ای به شدت در این حوزه فعال است که گزارش کار آن در فرصت مناسبی ارائه خواهد شد.
صادقلو با اشاره به اینکه استان مجازی سبب تحول در عرصه‎های مختلف خواهد شد، اظهار داشت: اسناد آمایش در آینده می‎تواند نقشه راه را نشان دهد.
وی با تاکید بر اینکه در ارزیابی‎ها باید از تعارفات و اعمال نظر سلیقه‎ای پرهیز شود، متذکر شد: ارائه مسائل باید مبنای اصولی و کارشناسی داشته باشد.
استاندار گلستان با اشاره به تعیین تکلیف بودجه و منابع دولتی گفت: بودجه‎های دولتی باید بر مبنای نظام مهندسی پیگیری شود با توجه به اینکه گلستان یک استان تازه‌تاسیس است باید در برجسته‌سازی بودجه با ظرافت و جدیت بیشتری ورود کنیم.
صادقلو با تاکید بر اینکه قوانین باید بازبینی شود، تصریح کرد: برخی دستگاه‎ها نسبت به قوانین اشراف لازم را ندارند و این موضوع سبب می‎شود تا مدیران به خوبی نتوانند قدرت چانه‎زنی داشته باشند.
وی با بیان اینکه فصل پیگیری بر منابع یک فصل بسیار مهم تلقی می‎شود، ابراز داشت: حرکت‎های موازی و جزیره‎ای روش خوبی برای جذب منابع نیست.
استان‎های شمالی در پیگیری مسائل مشترک یکصدا می‎شوند
استاندار گلستان با تاکید بر اینکه در برنامه‎های استان باید یک توازن ایجاد شود، خاطرنشان کرد: استان‎های شمالی مسائل مشترکی دارند و استانداران این مناطق قرار است یکصدا در حوزه پیگیری مسائل حرکت کنند.
صادقلو در خصوص سند اشتغال و توسعه سرمایه‎گذاری گلستان گفت: این سند نیازمند بازنگری است و ما همچنان در جامعیت، مانعیت، راستی‎آزمایی، پایدار بودن شغل، گنگ بودن و تاریکی آمار شبهه داریم بنابراین نیاز است تا این سند در یک فرصت مناسب بازنگری شود.

 


تأیید کننده خبر : قائینی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 2173
  • کد خبر : 296