عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بازدید وزیر نیرو از سد نگارستان (کبودوال) استان گلستان


بازدید وزیر نیرو از سد نگارستان (کبودوال) استان گلستان

بازدید وزیر نیرو از سد نگارستان (کبودوال) استان گلستان

مهندس حمید چیت چیان نیرو و هیئت همراه، در قالب سفر هیات دولت به استان گلستان به اتفاق مهندس حاج رسولیها مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، مدیران صنعت آب استان و مسئولین شهرستان علی آباد کتول از پروژه سد نگارستان (کبودوال) در شهرستان علی آباد کتول  بازدید کردند.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، در این بازدید مهندس حمید چیت چیان فعالیتهای صورت گرفته در اجرای پروژه را مثبت ارزیابی کرد و افزود: شتاب بخشی در تکمیل سد نگارستان(کبودوال) و  شبکه های آبیاری زهکشی و احداث کانال های زهکش از موارد این پروژه می باشد که حمایت لازم برای تامین اعتبارات صورت خواهد گرفت.
مهندس چیت چیان با اشاره به صنعت سد سازی در کشور خاطرنشان کرد: سیاست وزارت نیرو علاوه بر صنعت سد سازی  ،افزایش و راندمان بهره وری آب های استحصالی است.
وزیر نیرو مصرف 92 درصدی از منابع آب کشور در بخش کشاورزی را مورد توجه ویژه قرار داد و گفت: با اصلاح فرهنگ مصرف دربین کشاورزان و برخی رویه‌های کشاورزی از جمله تبدیل آبیاری سنتی به آبیاری تحت فشار می توان علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب بازدهی بیشتری داشت.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان در این بازدید گفت: محدوده طرح قره سو – زرینگل در اطراف شهرستان علی آباد کتول و در 40 کیلومتری شرق گرگان واقع در مسیر گرگان – مشهد قرار دارد.
مهندس ایرج حیدریان خاطرنشان کرد: شورای اقتصاد کمک 92.2 میلیون یورویی بانک توسعه اسلامی را برای اجرای شبکه های اصلی و فرعی آبیاری و زهکشی سد نگارستان (کبودوال) علی آباد کتول تصویب کرده که مراحل اداری آن در سازمان سرمایه گذاری در حال پیگیری است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان با اشاره به اینکه سد نگارستان (کبودوال)دارای مخزنی به حجم مفید 21میلیون متر مکعب و قابلیت تنظیم سالیانه حدود 50 میلیون مترمکعب آب است.
حیدریان تصریح کرد: مجموعه سد نگارستان(کبودوال)، کانال آبرسان ،کانال های انتقال واجرای شبکه اصلی و فرعی از مهم ترین بخش های اجرای این مصوبه است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: حدود 10هزار هکتار از اراضی پایین دست سد نگارستان (سد کبودوال) با اجرای شبکه های آبیاری و زهکشی از آب این مخزن بهره مند خواهند شد که هم اکنون به علت عدم اجرای قسمتی از شبکه های آبیاری و زهکشی  میزان کمی از این اراضی می توانند از نعمت آب بهره مند شوند.

بازدید وزیر نیرو از سد نگارستان (کبودوال) استان گلستان

 

بازدید وزیر نیرو از سد نگارستان (کبودوال) استان گلستان

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .