عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست شورای هماهنگی صنعت آب و برق استان گلستان برگزار شد


نشست شورای هماهنگی صنعت آب و برق استان گلستان برگزار شد

نشست  شورای هماهنگی صنعت آب و برق استان گلستان برگزار شد

 نشست شورای هماهنگی صنعت آب و برق استان گلستان با حضور مهندس حمید چیت چیان وزیر نیرو و هیئت همراه، مهندس حاج رسولیها مشاور وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران و مدیران عامل صنعت آب و برق استان گلستان برگزارشد.

 به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مهندس حمید چیت چیان در ابتدا ضمن تشکر از تلاش و کوشش مدیران صنعت آب و برق در طی سال بخصوص تابستان که اوج مصرف آب و برق است، عنوان کرد: تابستان سال 93 به یاری خدا با کم ترین مشکل در قطعی آب و برق مواجه بودیم که اتفاق خوبی است و برای سال 94 مدیران باید از همین الان برنامه های و تمهیدات لازم را بیندیشند.

 وی با اشاره به مشکلات و برنامه های وزارتخانه دربخش برق،کاهش سرمایه گذاری در چند سال اخیر را از مشکلات بخش برق عنوان کرد و افزود: احداث واحدهای دی جی(DG) از راه های رفع این مشکل است زیرا با توسعه واحدهای دی جی (DG)تولید را بیشتر و نیاز به سرمایه گذاری در افزایش انتقال و توزیع برق را کاهش می یابد.

 وزیر نیرو توسعه بخش بخار نیروگاه ها، تامین برق شهرک های صنعتی و تجدید ارزیابی ها در قیمت ها را از عوامل مهم در بخش برق برشمرد.

 مهندس چیت چیان در ادامه به برنامه های وزارتخانه در بخش آب اشاره کرد و افزود: ما باید برنامه های مان براساس تغییر اقلیم و خشکسالی تطبیق بدهیم و مستلزم این کار شیوه مدیریت مصرف در تمامی بخش ها می باشد و در یک کلمه به دنبال ارتقاء بهره وری آب باشیم که بارها از سوی مقام معظم رهبری و دولت تاکید شده است.

 وزیر نیرو زیر بنای لازم در مدیریت مصرف را مدیریت در عرضه آب عنوان کرد و گفت: ما باید با نگاه کارشناسی شده آب را به اندازه در اختیار مصرف کنندگان قرار دهیم و کشاورزان را باید به سمت آبیاری تحت فشار سوق دهیم.

 وی افزایش اعتبارات در بخش تعادل بخشی آب های زیر زمینی، تسریع در نصب کنتورهای هوشمند، نگاه ویژه به ساماندهی رودخانه ها بخصوص رودخانه های مرزی را از برنامه های مهم وزارت نیرو اعلام کرد.

 وزیر نیرو در پایان خاطرنشان کرد : همه مدیران کشور حوزه صنعت آب و برق در مقطع بسیار سختی هستند و امیدواریم با تلاش همه همکاران در کشور از این آزمون سخت سربلند بیرون بیاییم.

 گفتنی است در این نشست مدیران عامل صنعت آب و برق استان گلستان به بیان دیدگاه ها و پشنهاد و گزارش هایی از اقدامات خود پرداختند.

 نشست  شورای هماهنگی صنعت آب و برق استان گلستان برگزار شد

 

نشست  شورای هماهنگی صنعت آب و برق استان گلستان برگزار شد

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .