عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » وزیر نیرو از تصفیه خانه فاضلاب گنبدکاووس بازدید کرد


وزیر نیرو از تصفیه خانه فاضلاب گنبدکاووس بازدید کرد

 وزیر نیرو از تصفیه خانه فاضلاب گنبدکاووس بازدید کرد

 به گزارش پایگاه خبری شرکت آب وفاضلاب شهری استان گلستان صبح امروز وزیر نیرو با حضور مدیران صنعت آب استان، از تصفیه خانه فاضلاب گنبد بازدید کرد.

وزیر نیرو در بازدید از اجرای طرح فاضلاب و تصفیه خانه گنبدکاووس گفت: عملیات اجرایی این طرح بیش از حد معمول طولانی شده و باید با اختصاص اعتبارات ویژه هرچه سریعتر به اتمام رسد.

مهندس حمید چیت چیان در بازدید از روند اجرایی طرح فاضلاب و تصفیه خانه گنبدکاووس بر تخصیص اعتبارات ویژه برای تکمیل این پروژه نیمه تمام تاکید کرد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان در این بازدید گفت: تکمیل و بهره برداری از طرح ملی جمع آوری فاضلاب شهری گنبدکاووس به اعتباری بالغ بر 120 میلیارد تومان نیاز دارد.

مهندس رحمتی افزود: عملیات اجرایی این پروژه ملی که از سال 70 آغاز شده است، هم اکنون 82 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با بیان اینکه تاکنون 24 میلیارد تومان برای عملیات اجرایی این پروژه ملی هزینه شده است، تصریح کرد: براساس پیش بینی های انجام شده برای بهره برداری کامل این پروژه ملی به 121 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان، افق پیش بینی شده این طرح را در سال 1400 با پوشش جمعیتی 300 هزار نفر اعلام کرد و افزود: احداث 200 کیلومتر شبکه اصلی و فرعی، 7 کیلومتر خط انتقال، احداث 9 ایستگاه پمپاژ و یک تصفیه خانه فاضلاب از مهمترین برنامه های پیش بینی در این طرح است.

مهندس رحمتی با بیان اینکه تاکنون 35 درصد شبکه درون شهری به مقدار 76 کیلومتر و نیز 35 درصد از ایستگاه های پمپاژ انجام شده اشت، یادآور شد: عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب این طرح نیز 76 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای بهره برداری از آن به 14 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز می باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گلستان همچنین با اشاره به کمبود اعتبارات دولتی، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی هایی برای بهره برداری از مرحله نخست این پروژه ملی انجام شده است که درصورت اختصاص مبلغ 30 میلیارد تومان طی 3 سال آینده شاهد بهره برداری از آن خواهیم بود.

رحمتی، تعداد اشتراک فاضلاب پیش بینی شده دراین طرح ملی را 60 هزار اشتراک اعلام کرد و افزود: با بهره برداری ازمرحله نخست این طرح 30 هزار اشتراک واگذار خواهد شد.

 وزیر نیرو از تصفیه خانه فاضلاب گنبدکاووس بازدید کرد

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب وفاضلاب شهری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ایوبی
  • بازدید : 3209
  • کد خبر : 3950