عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » تبیبن خدمات دولت در سومین روز فعالیت قرارگاه شهید همدانی

روز سوم جهادتبین به مناسبت هفته دولت؛

تبیبن خدمات دولت در سومین روز فعالیت قرارگاه شهید همدانی

تبیبن خدمات دولت در سومین روز فعالیت قرارگاه شهید همدانی

در سومین روز فعالیت قرارگاه خبری شهید همدانی ویزه هفته دولت فرمانداران شهرستان‌های گالیکش و گمیشان و مدیران کل بیمه سلامت، تامین اجتماعی، مدیر درمان تامین اجتماعی و شیلات گلستان به تبیین دستاوردهای 2ساله دولت سیزدهم در استان پرداختند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استان گلستان؛ صبح امروز علی جوان حاذق نخستین میهمان جمع خبرنگاران قرارگاه خبری شهید همدانی گفت: اعتبارات تملک دارایی شهرستان از ۶۹ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ به ۸۵ میلیارد تومان در سال جاری رسید.
وی افزود: ۲۰ میلیارد تومان برای رفع تنش های آبی در شهرستان اختصاص یافت.
فرماندار گالیکش گفت: اعتبارات پروژه های هفته دولت امسال ۳ برابر مدت مشابه سال گذشته شده است
جوان تصریح کرد: بیمارستان ۹۱ تختخوابی شهرستان را با ۹ درصد پیشرفت فیزیکی تحویل گرفتیم و در حال حاضر ۵۰ درصد پیشرفت دارد
وی همچنین با اشاره به وجود پارک ملی گلستان در حوزه شهرستان گفت: زمینه اقدامات گردشگری با رعایت اصول محیط زیستی در مسیر این پارک فراهم شده است.
در ادامه امید سقلی فرماندار شهرستان گمیشان بعنوان دومین میهمان برنامه در سومین روز فعالیت قرارگاه گفت: با بهره برداری ۳۱۰۰ تن میگو در مجتمع پرورش میگو گمیشان ، ۲۵۰۰ شغل فصلی ایجاد شده است.
سقلی ادامه داد: به دلیل تنش آبی بالا با حمایت استاندار ، ۱۱ حلقه چاه و البته ۸ کیلومتر اصلاح شبکه و ایجاد مخزن ۵۰۰ مترمکعبی، ۹۰ درصد مشکلات آبی مردم مرتفع شد
وی خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم بیش از ۱۴۵۱ میلیارد تومان پروژه اقتصادی با اشتغال ۳۷۳۴ نفر به بهره برداری رسید.
فرماندار گمیشان اظهار داشت: توجه به کشت گلخانه ای از ۳۰۰ مترمربع به بیش از ۶۵ هزار مترمربع رسیده و یکی از بزرگترین گلخانه های هیدروپونیک کشور در سیمین شهر در حال اجراست.
سید محمد حسینی مدیرکل بیمه سلامت استان نیز با حضور در این قرارگاه گفت: بیش از یک میلیون و ۲۰۷ هزار نفر در استان معادل ۶۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.
وی افزود: ۸۴ درصد جمعیت تحت پوشش شامل روستاییان، بخشی از کارمندان و سایر اقشار بصورت رایگان بیمه هستند.
حسینی اظهار داشت: گلستان رتبه اول جذب منابع صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در کشور را دارد و در سال قبل برای ۴ هزار نفر ۱۲ میلیارد تومان اعتبار را جذب استان کردیم.
مدیرکل ببیمه سلامت بااشاره به ازائه خدمات بیمه ای به اتباع خاطرنشان کرد: ایجاد پوشش بیمه ای برای اتباع خارجی، ساکنین مناطق کم برخوردار و مادران باردار تا پایان دوران شیردهی ذیل بیمه سلامت انجام می شود.
قربان زنگانه مدیرکل تامین اجتماعی گلستان نیز با حضور در جمع اصحاب رسانه گفت: در سطح استان ۴۶ هزار کارگاه با بیش از ۲۸۰ هزار نفر ذیل تامین اجتماعی هستند و مجموعا بیش از ۸۴۸ هزار نفر معادل ۴۲ درصد جمعیت استان از خدمات تامین اجتماعی استفاده می کنند.
وی افزود: ۷۰ هزار مستمری بگیر و بازنشسته بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان در استان دریافت می کنند.
زنگانه بااشاره به اعتبارات پرداختی به جامعه تحت پوشش تصریح کرد: مجموعه تامین اجتماعی استان ماهانه بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان خدمات ارائه می کند و لحظه از خدمت به مردم غافل نشده است.
مدیرکل تامین اجتماعی استان ادامه داد: از ابتدای دولت سیزدهم ۱۷ هزار بیمه شده جدید به خانواده تامین اجتماعی استان اضافه شده است.
در ادامه فعالیت سومین روز این قرارگاه رمضان زینلی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان حاضر شده و گفت: سالانه در مراکز درمانی تامين اجتماعی استان، بيش از ۳ ميليون نفر از خدمات درمانی رایگان استفاده می کنند و این مدیریت با ۱۶۰۰ مرکز تشخيصی و درمانی در استان طرف قرارداد بوده و سالیانه ۸ ميليون نفر از خدمات درمانی این مراکز بهره مند می شوند که سرجمع خدمت به این ۱۱ ميليون نفر در  سال ۲ هزار ميليارد تومان برای سازمان هزینه در بر دارد.
وی ادامه داد: مراکزدرمانی مدیریت درمان تامين اجتماعی گلستان با ۶ مجوزی که جهت ساخت و توسعه مراکز جدید دریافت نموده و در حال اجرا است ، به زودی از ۱۱ مرکز به ۱۷مرکز جدید و یا نوسازی شده افزایش خواهد یافت.
زینلی تصریح کرد: با راه اندازی درمانگاه شهدای کلاله، درمانگاه مدافعين سلامت بندرگز و شيفت دوم درمانگاه بندرترکمن، در طول یک سال گذشته، حداقل ۲۰۰ هزار نفر برای اولين بار در استان از خدمات رایگان درمانی، دارویی وپاراکلينيک سازمان تامين اجتماعی بهره مند شدند.
همچنین اسماعیل جباری مدیرکل شیلات استان بعنوان آخرین مهمان روز سوم در جمع اهالی رسانه گفت: در سال قبل از طریق سایت پاک و عاری از بیماری پرورش میگو گمیشان ۳۰۸۰ تن میگو تولید شد و اشتغال ۲۴۰۰ نفر با صادرات ۱۵ میلیون دلار را داشتیم.
وی افزود: امسال بیش بینی تولید ۳۷۰۰ تا ۴۰۰۰ تن میگو با اشتغال ۳ هزار نفر را داریم
جباری ادامه داد: فاز ۴ هزار هکتاری مجتمع پرورش میگو گمیشان فعال است و ظرف مدت ۲ سال آینده فاز ۶ هزار هکتاری آماده سازی می شود.
مدیرکل شیلات گلستان تصریح کرد: در سال قبل ۳۰۰ تن ماهی قزل آلا در قفس و پن پرورش یافته و در سال جاری نیز برنامه  ۱۰۰۰ تن تولید ماهی را خواهیم داشت.
وی اظهار داشت: برای اسکله صیادی خواجه نفس ۲۰۰ میلیارد تومان مصوبه سفر ریاست محترم جمهوری داشتیم که تا کنون ۳۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.
جبارری بااشاره به اقتصاد دریا پایه و اشتغال مبتنی بر آن گفت:خوشبختانه شاهد افزایش تولید ماهیان خاویاری هستیم و ۳ مزرعه به ۸ مزرعه قبل اضافه کردیم و پروژه ۲ هزار تنی ماهیان خاویاری را در خواجه نفس با اشتغال زایی ۱۰۰۰ نفر بزودی آغاز خواهیم کرد.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: سال قبل ۳۰ میلیون و امسال ۶۰ میلیون قطعه بچه ماهی را در دریا رها سازی کردیم و به دنبال توسعه بازسازی ذخایر دریای خزر هستیم.

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .