عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حفظ و حراست از میراث‌فرهنگی استان گلستان نیازمند فرهنگ‌سازی است


حفظ و حراست از میراث‌فرهنگی استان گلستان نیازمند فرهنگ‌سازی است

حفظ و حراست از میراث‌فرهنگی استان گلستان نیازمند فرهنگ‌سازی است

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان در نشست صمیمی با مدیرکل، معاونان و مدیران ستادی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: حفظ، احیا و مرمت آثار تاریخی- فرهنگی سطح استان نیازمند فرهنگ‌سازی است و باید باهمت و تلاش مضاعف از ظرفیت‌های مختلف برای فرهنگ‌سازی در این بخش استفاده کنیم.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، سید علی مهاجر امروز دوشنبه 8 خردادماه 1402 در نشست صمیمی با محمدجواد ساوری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و معاونان و مدیران ستادی این اداره‌کل، با تأکید بر این‌که مواریث فرهنگی و تاریخی پیشینه، فرهنگ و هویت ماست که همیشه به آن افتخار می‌کنیم، گفت: حفظ، احیا و انتقال این آثار ارزشمند و فاخر تاریخی استان به آیندگان جزو وظایف و تکالیف ماست.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان خاطرنشان کرد: حفظ، احیا و مرمت آثار تاریخی- فرهنگی سطح استان همچون شهر تاریخی استرآباد نیازمند فرهنگ‌سازی است. متأسفانه در این حوزه ضعیف عمل کرده‌ایم و باید باهمت و تلاش مضاعف از ظرفیت‌های مختلف برای فرهنگ‌سازی در این بخش استفاده کنیم.
وی بیان کرد: باید از ظرفیت سمن و تشکل‌های مردم‌نهاد به‌ویژه در حوزه میراث‌فرهنگی بهره برد.
مهاجر در ادامه گفت: شاهد اتفاقات بسیار خوب و ارزنده‌ای در حوزه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هستیم و یکی از ارزشمندترین اقدامات برگزاری شایسته جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام بود.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: باید به سمت جوان‌گرایی در حوزه‌های مدیریتی پیش رویم. مطمعنا نیاز است تا در حوزه‌های مختلف مدیریتی به جوانان بها و انگیزه داد تا بتوان نیاز آینده کشور در حوزه‌های مدیریتی را برطرف کرد و در کنار جوانان نیز از ظرفیت مشاوره پیشکسوتان و مدیران با سوابق بالا بهره برد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان تصریح کرد: همه ما وظیفه‌داریم در حوزه‌های مدیریتی که به جوانان واگذارشده کمک کنیم و در این راه تسهیلگر باشیم و نه سنگ‌انداز.
 
تأمین اعتبار ۱۱ طرح گردشگری از منابع ملی در سال گذشته/ شهر تاریخی استرآباد تنها بازمانده شهرهای دارای معماری ایرانی-اسلامی در شمال کشور
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان نیز در این نشست گفت: برگزاری جشنواره فاخر اقوام ایران‌زمین یکی از مهم‌ترین اقدامات فرهنگی در استان و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بود.
محمدجواد ساوری یادآور شد: سال گذشته در حوزه صادرات محصولات صنایع‌دستی شاهد رشد بسیار خوبی بودیم.
وی بیان کرد: آثار تاریخی بسیار ارزشمند و فاخری در سطح استان داریم که نیاز است در راستای حفظ و حراست از این آثار اقدامات مؤثری انجام دهیم.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان با اشاره به این‌که این استان با ثبت بیش از هزار اثر تاریخی در فهرست آثار ملی، جزو استان‌های پیشرو است، بیان کرد: در حوزه حفظ و حراست از آثار تاریخی استان، در سطح کشور رتبه اول را داریم.
وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۶۰ بسته سرمایه‌گذاری و ۲۰ منطقه نمونه گردشگری قابل‌واگذاری به سرمایه‌گذار بخش خصوصی، تدوین و مهیا شد.
ساوری یادآور شد: در سال گذشته حدود ۱۱ طرح با ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار موردنیاز در حوزه گردشگری از منابع ملی تأمین اعتبار شد.
وی تصریح کرد: شهر تاریخی استرآباد (گرگان) تنها بازمانده شهرهای با معماری ایرانی-اسلامی در شمال کشور است؛ اگر هم‌افزایی بین‌بخشی و تعامل‌ با دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه دستگاه‌های متولی در این بخش نباشد در آینده نه‌چندان دور شاهد آسیب‌ها و تخریب‌های جدی به این اثر خواهیم بود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در ادامه گفت: ایجاد و راه‌اندازی دفتر تسهیل‌گری در شهر تاریخی استرآباد (گرگان) یکی از نیازهای این محدوده ارزشمند تاریخی است که باید هر چه زودتر راه‌اندازی شود.
وی اضافه کرد: دفاتر تسهیل‌گری می‌تواند بازوی کمکی برای حفظ، حراست و احیا شهر تاریخی استرآباد باشد.
در این نشست صمیمی مدیران معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان و معاونان و مدیران ستادی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و برنامه‌ها، مشکلات و دغدغه‌های حوزه مدیریتی خود را بیان کردند.
 

حفظ و حراست از میراث‌فرهنگی استان گلستان نیازمند فرهنگ‌سازی است

 

حفظ و حراست از میراث‌فرهنگی استان گلستان نیازمند فرهنگ‌سازی است

 

حفظ و حراست از میراث‌فرهنگی استان گلستان نیازمند فرهنگ‌سازی است

 

 
 

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان
ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .