عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ساماندهی فرهنگیان گلستانی تا پایان مرداد / تمهید مقدمات بازگشایی مدارس در طرح مهر

در پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان گلستان مطرح شد:

ساماندهی فرهنگیان گلستانی تا پایان مرداد / تمهید مقدمات بازگشایی مدارس در طرح مهر

ساماندهی فرهنگیان گلستانی تا پایان مرداد / تمهید مقدمات بازگشایی مدارس در طرح مهر

پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان، با هدف مهیا شدن مدارس برای آغاز سال تحصیلی جدید، ساماندهی فرهنگیان و رفع کمبود فضاهای آموزشی در مرکز استان برگزار شد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش گلستان، عصر یکشنبه اول مرداد ماه 1402پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان، با حضور مهاجر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی، سمیعی مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان و سید رضا نظری مدیر کل و سایر اعضا در سالن فرهنگ این اداره کل برگزار شد.

نظری، مدیر کل آموزش و پرورش در این جلسه گفت: تلاش می‌کنیم ساماندهی فرهنگیان استان تا پایان مرداد انجام شود.

وی بر بازدید میدانی از مدارس درجریان ثبت نام ها تاکید کرد و گفت: در این بازدید ها حتما بر اجرای قوانین تاکید و بر تکریم اولیا توجه شود.

سید رضا نظری افزود: مهیا شدن مدارس برای آغاز سال تحصیلی جدید، تسریع بر ثبت نام کتب درسی، هم افزایی همه دستگا‌ها و نهاد‌ها در موضوع کودکان بازمانده از تحصیل و رفع کمبود فضاهای آموزشی در مرکز استان را حائز اهمیت و پیگیری دانست.  

قلی نژاد معاون آموزش متوسطه استان نیز در خصوص اجرای طرح مهر اظهار داشت: با هدف مطلوب برگزار کردن سال تحصیلی جدید، شورای پروژه مهر استان به منظور برنامه‌ریزی و هماهنگی تمامی فعالیت‌ها و تمهید مقدمات بازگشایی مدارس بر اساس ۹ محور: سازماندهی، تعمیر و تجهیز، توجیه، تبلیغ و اطلاع رسانی، تأیید صلاحیت، نظارت و ارزیابی، بهداشت و سلامت اصلاح فرآیند سامانه‌ها، آموزش و پرورش استثنایی و سوادآموزی کار خود را آغاز کرده است.

سوقی معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش و دبیر کار گروه بازمانده از تحصیل در پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش گفت: موضوع بازماندگان از تحصیل یک پدیده اجتماعی و چند وجهی می باشدکه یک بعد آن با مسائل فرهنگی و در بعد دیگر با مسائل اقتصادی مواجه هستیم که این مسائل باعث می شود هر ساله تعداد زیادی از دانش آموزان از تحصیل باز بمانند.

وی افزود: جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل یک رسالت است که نیاز به اهتمام ویژه دارد و مدیران آموزش و پرورش باید آن را در برنامه عملیاتی خود قرار دهند و به عنوان یک شاخصه مهم در بازدیدها به آن توجه کنند.

مهاجر، رییس شورای آموزش و پرورش استان ضمن ابراز تشکر و قدردانی از عملکرد مجموعه مدیریت آموزش و پرورش استان و دستگاه های مرتبط، ابراز امیدواری کرد جلسه ششم، همراه با بازدید از اردوگاه آشوراده با حضور استاندار برگزار شود

وی افزود: امسال در برنامه بازگشایی مدارس، شورا حضور گسترده ای خواهد داشت و از ظرفیت صدا سیما و دستگاه های اجرایی مثل شهرداری و شورای شهر به خوبی استفاده خواهد شد .

مهاجر معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان، در ادامه بیان داشت: مدیران میانی و‌ پایه پیش از حضور در جلسه شورا، تصمیم سازی لازم را کرده باشند که در صحن شورا بشود به سرعت تصمیم گرفت و عزم برای اجرا ایجاد شود .

رییس شورا در ادامه به طرح بازماندگان از تحصیل اشاره کرد و افزود: جلسه ای با سمیعی مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری، گذاشته شود تا در رابطه با این موضوع، با نگاه دبیری حوزه حقوق کودک و نوجوان برنامه ریزی لازم به عمل آید .

مهاجردر پایان، ضمن بیان تذکراتی در مورد تکمیل و مناسب سازی فضاهای آموزشی، در مورد طرح شتاب بیان داشت که این طرح مستلزم برگزاری جلسه جداگانه ای است و تاکید کرد که با تمام توان در خدمت آموزش و پرورش خواهد بود.

 

 

ساماندهی فرهنگیان گلستانی تا پایان مرداد / تمهید مقدمات بازگشایی مدارس در طرح مهر

 

ساماندهی فرهنگیان گلستانی تا پایان مرداد / تمهید مقدمات بازگشایی مدارس در طرح مهر

 

ساماندهی فرهنگیان گلستانی تا پایان مرداد / تمهید مقدمات بازگشایی مدارس در طرح مهر

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان
ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آپ
  • بازدید : 237
  • کد خبر : 103869