عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دانشگاه فرهنگیان گلستان ۸۱۴ دانشجو جذب می‌کند

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان خبر داد:

دانشگاه فرهنگیان گلستان ۸۱۴ دانشجو جذب می‌کند

دانشگاه فرهنگیان گلستان ۸۱۴ دانشجو جذب می‌کند

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان از جذب ۸۱۴ دانشجو در دانشگاه فرهنگیان استان خبر داد و گفت: این افراد از طریق آزمون سراسری جذب و بعد از چهار سال تحصیل به عنوان نیروی فرهنگی در آموزش و پرورش استخدام می‌شوند.
احسان گوهری راد روز سه‌شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش گنبدکاووس اظهارداشت که برای رفع کمبود نیروی انسانی، ۸۷۰ نفر دیگر نیز از محل ماده ۲۸ به عنوان نیروی استخدامی آزاد با مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد از طریق آزمون جذب و بعد از گذران دوره آموزشی از مهر سال آینده فعالیت خود را در آموزش و پرورش گلستان آغاز خواهند کرد.
وی افزود: به منظور جبران بخشی از مشکلات نیروی انسانی در آموزش و پرورش گنبدکاووس، سهم این شهرستان از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان ۱۳۰ نفر و از استخدامی‌های ماده ۲۸، ۱۵۰ نفر پیش بینی شده است.
به گفته گوهری راد، بیش از ۸۰۰ نفر از محل ماده ۲۸ و حدود ۴۵۰ نفر از دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان در سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ فعالیت خود را در آموزش و پرورش گلستان آغاز می‌کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در رابطه با طرح تجاری سازی فضاهای مازاد آموزشی، گفت: مطابق مصوبه مجلس شورای اسلامی، قابلیت تجاری سازی در برخی فضاهای مازاد مدارس استان وجود دارد و در ۲ سال اخیر حدود ۶۰ فضای تجاری در مدارس شهرستان‌های مراوه‌تپه، کلاله، مینودشت، آزادشهر، علی‌آبادکتول، کردکوی، گرگان و بندرگز افتتاح و یا در مرحله افتتاح است.
گوهری راد افزود: درآمد حاصل از فعالیت فضاهای تجاری برای ساخت و تکمیل فضاهای مورد نیاز و ارتقای کیفیت آموزشی در همان شهرستان هزینه می‌شود.
وی ادامه داد: در شهر گنبدکاووس نیز برخی فضاهای مازاد آموزشی در مدارس وجود دارد که می‌طلبد با همدلی و هماهنگی فرمانداری، شهرداری و شورای اسلامی این شهر هر چه زودتر وضعیت تجاری سازی آنها انجام شود.
گوهری راد، گنبدکاووس را از شهرستان‌های برتر گلستان در ساخت مدارس خیرساز دانست و گفت: ۱۵ مدرسه با ۷۲ کلاس درس توسط خیرین گنبدی در حال ساخت است که نیمی آنها تا ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ برای استفاده دانش آموزان وارد چرخه آموزش و پرورش خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش گلستان همچنین از احتمال آموزش حضوری در مدارس استان از سال تحصیلی جدید خبر داد و اظهار داشت: برای تحقق این مهم باید شرایط لازم برای افزایش آرامش خیال والدین از ایمنی و سلامت دانش آموزان در تمام مدارس فراهم شود.
وی با مهم دانستن ارتقای ایمنی و سلامت کادر فرهنگی برای تدریس به صورت حضوری، ابراز امیدواری کرد با مهیا شدن شرایط از ابتدای مرداد واکسن کرونا برای فرهنگیان تزریق شود


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 275
  • کد خبر : 84703