عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » به منظور رسیدن به اهداف عالیه حوزه زنان و خانواده،حضور متولیان امر پررنگ تر باشد

مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری گلستان

به منظور رسیدن به اهداف عالیه حوزه زنان و خانواده،حضور متولیان امر پررنگ تر باشد

به منظور رسیدن به اهداف عالیه حوزه زنان و خانواده،حضور متولیان امر پررنگ تر باشد

مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری گلستان با اشاره به اهمیت و ضرورت حضور اعضای اصلی کارگروه ، مدیران کل دستگاههای اجرایی استان در جلسات کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان گفت: ضروری است به منظور رسیدن به اهداف عالیه حوزه زنان و خانواده استان و جلوگیری از هرگونه موازی کاری در دستگاهها ، حضور متولیان امر در جلسات کلیدی حوزه زنان پررنگ تر باشد.

دکتر کلثوم غفاری درچهارمین جلسه کارگروه تخصصی بانوان وخانواده ضمن اشاره به برگزاری جلسه با اداره کل زندانها با موضوع بررسی مشکلات و نیازهای مددجویان وبازدید از کانون اصلاح و تربیت شهرستان گرگان و نیز جلسه با اداره کل بهزیستی با موضوع چگونگی تشکیل گروه کاری کودک و ارائه گزارش عملکرد اداره کل بهزیستی استان در رابطه با وضعیت کودکان و زنان سرپرست خانوار این موضوعات را از جمله مهمترین فعالیت های صورت گرفته در خصوص حمایت از حقوق کودک بیان کرد.

وی افزود: عدم توانایی در پرداخت جریمه های مالی ، عدم حمایت بعد از ترخیص و عدم اشتغال از جمله مهمترین مشکلات مددجویان کانون اصلاح و تربیت می باشد که باید با همفکری و تعامل اعضای کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان در این خصوص تا حد امکان چاره ای اندیشید.

دبیر کارگروه تخصصی بانوان وخانواده استان بیمه نبودن مهدهای کودک ، موضوع معافیت مالی مهدها ، نشست با سازمان های مردم نهاد حوزه کودک و بازدید از مراکز نگهداری کودکان را از جمله نتایج جلسه با اداره کل بهزیستی عنوان کرد.

دکتر غفاری با بیان این که بزرگترین دغدغه ما در حوزه بانوان اشتغال است و تاکنون هشت جلسه درخصوص اشتغال بانوان توسط گروه کاری اشتغال برگزارو طرح نوغانداری به عنوان یکی از طرح های اشتغال زا معرفی گردیده است بیان داشت : در طرح نوغانداری، روستاهای پایلوت استان با کمک جهاد کشاورزی مشخص شده و هدف کوتاه مدت ما در این طرح ارتقا میزان فرآوری ابریشم و هدف بلند مدت ما ایجاد توتستان ها در مناطقی است که استعداد این موضوع را دارند.

وی هماهنگی با خوشه فرش استان جهت استفاده از ابریشم در صنعت فرش ,ارتقاءمیزان فراوری ابریشم برای ایجاد ارزش افزوده , شناسایی نوغانداران قدیم و آموزش متقاضیان جدیدوبازدید از استان های موفق در طرح نوغانداری را از جمله اموری عنوان کرد که در دستور کار قراردارد.

مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری گلستان در ادامه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه سلامت بانوان تشکیل گروه کاری سلامت، دیدار و نشست با مدیرکل و کارشناسان انتقال خون استان را از اهم برنامه های این دفتر بیان نمود و گفت : در نشست با انتقال خون استان بر اهمیت و ضرورت بستر سازی فرهنگی مبنی بر مشارکت هر چه بیشتر بانوان گلستانی در امر اهدای خون تاکید شد.

دبیرکارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان گفت : نرخ مشارکت اهدای خون بانوان گلستانی 5/4 % می باشد این در حالی است که میانگین مشارکت زنان در کشور 13% است .

وی ادامه داد : غیر از 18% بانوان استان که کم خون هستند ، مابقی یعنی 82% بویژه در سن 18 الی 65 سالگی و با وزن بالای 50 کیلوگرم قابلیت اهدای خون سالی 3 بار را دارند.

غفاری اذعان داشت : عواملی چون؛ترس، فقر آهن ، مشغولیت های زندگی و کمبود پایگاه های ثابت و سیار در سطح استان از علل کاهش حضور زنان در پایگاههای اهدای خون است.

وی با بیان اینکه لازم است پایگاههای سیاربا برنامه ریزی مناسب درمناطق مختلف حضور یابند.خاطر نشان کرد : آموزش ، اطلاع رسانی ، ارائه بروشورها و پمفلد های آموزشی در مجامع زنان می تواند تاثیر گزار باشد .

دبیر کارگروه تخصصی بانوان وخانواده استان افزود: با عنایت به اینکه بیماریهای قلبی و عروقی بالاترین علت مرگ و میر در بین بانوان است و اکثر قریب به اتفاق زنان فعالیت بدنی لازم را ندارند تشویق آنان به این امر فواید زیادی دارد از جمله ؛ کاهش سکته های قلبی و مغزی، آزمایشات hiv و هپاتیت، تعیین هموگلوبین خون و تشخیص عارضه کم خونی، تجویز و اهدای قرص آهن همه به طور رایگان و در نهایت اجر معنوی و نجات جان بیماران نیازمند .

وی افزود : با توجه به ظرفیت استان درراستای برنامه سلامت بانوان ,به زودی پروتکل برنامه های این گروه کاری توسط نماینده سازمان های مردم نهاددر این حوزه و کارشناسان دفتر امور بانوان و خانواده تدوین خواهد شد .

شایان ذکر است : چهارمین کارگروه تخصصی بانوان وخانواده استان در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی تشکیل شد .

به منظور رسیدن به اهداف عالیه حوزه زنان و خانواده،حضور متولیان امر پررنگ تر باشد

 


ارسال کننده خبر : اداره کل دفتر امور زنان و خانواده
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : Banovan1403
  • بازدید : 3138
  • کد خبر : 14848