عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جریانات سیاسی در دانشگاهها تحمل یکدیگر را داشته باشند

رئیس کمیسیون دانشجویی استان:

جریانات سیاسی در دانشگاهها تحمل یکدیگر را داشته باشند

جریانات سیاسی در دانشگاهها تحمل یکدیگر را داشته باشند

رئیس کمیسیون دانشجویی استان گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانات اخیرشان در جمع دانشجویان بحث رقابت گفتمانی، توأم با تحمل مخالف را مطرح نمودند از اینرو انتظار ما از جریانات و تشکلهای سیاسی دانشگاههای استان این است که تحمل یکدیگر را داشته باشند و در برابر مخالفتهای جریان سیاسی مقابل خود، همواره سعه صدر به خرج دهند.

"علی اصغر طهماسبی" در چهارمین جلسه کمیسیون دانشجویی شورای تأمین استان اظهار داشت: توقع ما از اساتید، دانشجویان، کارکنان و مدیران دانشگاهها این است که با تکیه بر مشی اعتدال، از بیان هرگونه سخن تفرقه برانگیزی بپرهیزند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خاطرنشان کرد: امروز دشمن از هر فرصتی برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی بهره می گیرد و اگر مراقب نباشیم و فضای داشگاهی ما آکنده از اختلافات ریشه ای و تفرقه انگیز باشد، در وهله اول استان و در نهایت نظام را با چالش مواجه خواهیم کرد.

وی با اشاره به اتفاقات و تحولات سالهای اخیر منطقه خاورمیانه گفت: امروز ما در یکی از امن ترین کشورهای جهان زندگی می کنیم و این در حالیست که پیرامون ایران اسلامی، سالیان سال است که فضای جنگ، خشونت، انفجار و انتحار وجود دارد.

طهماسبی افزود: ما این امنیت پایدار را در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا و رهبری مقتدرانه امام راحل و مقام معظم رهبری به دست آورده ایم و باید قدردان این نعمت بزرگ باشیم.

رئیس کمیسیون دانشجویی استان ادامه داد: طی 30 سال گذشته منطقه خاورمیانه همواره صحنه درگیری و خشونت بوده و از جنگ تحمیلی صدام بر علیه ایران تا امروز؛ شاهد جنگهای خلیج فارس، حمله آمریکا به افغانستان و عراق، جنگ 33 روزه و حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به باریکه غزه، نبرد سوریه و عراق با تروریستهای تکفیری و چندین مورد دیگر بوده ایم، که تمامی اینها از سوی استکبار جهانی با هدف محدود کردن و ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: در چنین فضایی جمهوری اسلامی ایران نه تنها هیچ گاه از نفس نیافتاد، بلکه روز به روز بر توان خود افزود و با قدرت و صلابت بیشتری به کار خود ادامه داد و امروز می بینیم در این نقطه از اقتدار بین المللی قرار گرفته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: بارها تأکید کرده ایم که وقتی یک سخنرانی را به دانشگاه دعوت می کنیم، تنها قشر دانشجو و اساتید ما مخاطب این افراد نیستند و چنانچه این سخنرانیها چالش برانگیز و موجب ایجاد تفرقه باشد، بازخورد آنرا در جامعه شاهد خواهیم بود و دچار چالشهایی خواهیم شد که می تواند اثرات منفی آن تا مدتها ما را با مشکل مواجه سازد.

وی در ادامه اظهار داشت: حال که در فصل تابستان بسر می بریم فرصت مناسبی است تا نسبت به رفع مشکلات و کمبود های محیط های دانشجویی تمهیداتی صورت بگیرد تا دانشجویان استان گلستان، سال تحصیلی جدید را در محیطی آرام و فارغ از هر دغدغه ای آغاز نمایند.

رئیس کمیسیون دانشجویی استان در پایان با تأکید بر اینکه نگاه به مقوله فرهنگ به عنوان یک مسأله حیاتی باید مورد توجه همگان قرار گیرد، بیان کرد: آنچه که به شیوه اجرای سیاستهای اقتصادی لطمه وارد خواهد کرد، جهت گیری های فرهنگی است، از اینرو دانشگاههای ما می توانند به عنوان یک پایگاه بزرگ فرهنگی در جامعه  کمک حال مجموعه اجرایی، اداری و اقتصادی استان و کشور باشند.

جریانات سیاسی در دانشگاهها تحمل یکدیگر را داشته باشند


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .