عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » شورای مشورتی جوانان علی آباد کتول راه اندازی شد

با حضور فرماندار و مشاور جوان استاندار ی گلستان،

شورای مشورتی جوانان علی آباد کتول راه اندازی شد

شورای مشورتی جوانان علی آباد کتول راه اندازی شد

با حضور احمد تجری فرماندار، علی نصیبی مشاور جوان استاندار، ملک حسینی بخشدار مرکزی شهرستان و بیش از 50  نفر از چهره های شاخص و جوان شهرستان، شورای مشورتی جوانان علی آباد کتول راه اندازی شد.

مشاور استاندار گلستان در این  نشست گفت: راه اندازی شورای مشورتی به عنوان یک ایده خاص استان گلستان، با هدف استفاده حد اکثری از ظرفیتهای فکری جوانان صورت می گیرد.

علی نصیبی اظهار داشت: برای اولین بار در کشور، در سطح استان با مجوز دکتر صادقلو استاندار، شورای مشورتی جوانان گلستان با حضور جوانان صاحبنظر و توانمند تشکیل شد.

شورای مشورتی جوانان علی آباد کتول راه اندازی شد

وی افزود: این ایده را به شهرستانها نیز تعمیم داده و مشاوران جوان فرمانداری ها موظف شده اند با هماهنگی فرماندار ان، نسبت به انتخاب اعضا و تشکیل شورای مشورتی جوانان شهرستان ها اقدام کنند.

مشاور جوان استاندار گفت: بعد از شهرستان های گمیشان و گنبد کاووس، علی آباد کتول سومین شهرستانی است که نسبت به راه اندازی شورای مشورتی جوانان اقدام کرده است.

علی نصیبی اظهار داشت: در انتخاب شورای مشورتی جوانان، تاکید ما به مشاوران جوان فرمانداری ها، بر اساس سیاستهای دولت تدبیر و امید، شایسته سالاری و استفاده از همه ظرفیت های شهرستان است.

وی متذکر شد: شاید به دلیل نبودن بانک اطلاعات جامع از جوانان شهرستان و استان، برخی افراد شاخص در گام اول از ترکیب این شوراها جا مانده باشند، لیکن در گذر زمان با شناسایی افراد مستعد و علاقه مند، این شورا تکمیل خواهد شد.

مشاور جوان استاندار گلستان با اشاره به تخصص ها و توانمندی های مختلف اعضای شورای مشورتی جوانان علی آباد کتول گفت: اعضای این شورا  با توجه به توان شان، می توانند یاور مسئولان شهرستان در حرکت شتابان تر علی آباد کتول به سوی توسعه باشند.

علی نصیبی همچنین خطاب به اعضای حاضر در جلسه گفت: فاصله بین جوانان و تحصیلکردگان با مجموعه های اداری، سبب رخت بر بستن پویایی و نوآوری شده و از آن سو  ارتباط فعالان بخش غیر دولتی با بدنه کارشناسی و مسئولان ادارات، سبب همگرایی، عزم جمعی و استفاده حداکثری از همه ظرفیت ها برای توسعه خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: همان گونه که در سخنان افراد بیان شد، کوچکترین حاصل فعالیت جمعی در قالب شورای مشورتی جوانان، تمرین دموکراسی، بارش فکری و اشتراک ایده ها است.

مشاور جوان استاندار گفت: استفاده از جوانان فعال دارای دیدگاه های فکری مختلف و با سلایق گوناگون توسط مسئولین شهرستان جهت عضویت در این شورا، نشانگر فکر باز، شجاعت، دمکراتیک عمل کردن، نقد پذیری، عزم جدی برای استفاده از همه ظرفیتها، و ... بوده که قابل تقدیر می باشد و البته امیدواریم به همه نهادها تسری یابد.

علی نصیبی همچنین اظهار داشت: کار اجتماعی دیر بازده و بعضا آثارش در گذر زمان مشهود خواهد بود لذا شایسته است برای دستیابی به نتایج ملموس، صبور باشیم.

شورای مشورتی جوانان علی آباد کتول راه اندازی شد

وی خاطر نشان کرد سیاست مسئولان ارشد استان و شخص استاندار گلستان، استفاده از ظرفیتهای جوانان در مسیر توسعه استان است.

احمد تجری مفرد فرماندار علی آباد کتول نیز در این نشست، ضمن اشاره به توانایی های افراد انتخاب شده برای عضویت در شورای مشورتی جوانان گفت: تخصص های افراد حاضر در این شورا می تواند کمک بسیاری به مسئولان در راستای توسعه شهرستان کند.

فرماندار علی آباد کتول گفت: انتظار داریم مسئولان کمیسیون های تخصصی شورا، با کار جمعی و همفکری، ایده ها و طرح های خود در کلیه امور مرتبط با توسعه شهرستان را ارائه نمایند.

تجری اظهار داشت: برای اجرایی شدن ایده های جوانان و اثر گذار بودن فعالیت این شورا، هم زمینه حضور جوانان صاحبنظر را در شورای اداری شهرستان با توجه به دستور جلسه کاری فراهم می کنیم و هم به مدیران شهرستان برای همکاری با شورای مشورتی جوانان تاکید می کنیم.

وی اظهار داشت: سیاست دولت تدبیر و امید و به تبع آن استانداری گلستان و فرمانداری علی آباد کتول، شایسته سالاری، ایجاد بستر برای استفاده از ایده های کاربردی جوانان و فراهم کردن زمینه برای فعالیت های اجتماعی این قشر و استقبال از همکاری با سازمان های مردم نهاد است.

صادق سالاری زارع مشاور جوان فرمانداری علی آباد کتول نیز در این نشست از پیگیری مطالبات نسل جوان شهرستان، برنامه ریزی برای رشد و ارتقا و توانمند سازی جوانان، ایجاد بستر برای ارائه ایده ها و راهکارهای کاربردی جوانان در مسیر توسعه شهرستان، و ... به عنوان بخشی از وظایف شورای مشورتی جوانان علی آباد کتول نام برد.

مشاور جوان فرماندار اظهار داشت: جلسات شورای مشورتی جوانان، به صورت منظم و با دستور جلسه مشخص برگزار شده و مطمئنا فعالیت این شورا، اثرگذار و کاربردی خواهد بود.


ارسال کننده خبر : مشاوران جوان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : javan
  • بازدید : 1075
  • کد خبر : 3666