عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » زنان سرپرست خانوار گلستانی آماده ورود به بازار کار می شوند


زنان سرپرست خانوار گلستانی آماده ورود به بازار کار می شوند

 

زنان سرپرست خانوار گلستانی آماده ورود به بازار کار می شوند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان گفت: زنان سرپرست خانوار گلستانی با حرفه آموزی و فرا گرفتن مهارت و توانایی های جدید، آماده ورود به بازار کار می شوند.

کلثوم غفاری اظهار کرد: براساس آمارهای موجود، گلستان 60 هزار زن سرپرست خانوار زیرحمایت نهادهای حمایتی دارد که توانمندسازی آنها با آموزش و استقلال مالی برای اداره کردن زندگی آنان را تامین خواهد کرد.
وی بیان کرد: سازمان فنی و حرفه ای مسئولیت آموزش این زنان سرپرست خانوار را پذیرفته و امیدواریم با اجرای این طرح، شاهد ورود هرچه مستقل تر زنان سرپرست خانوار گلستانی به جامعه و بی نیازی آنها از حمایت نهادهایی مانند کمیته امداد و بهزیستی باشیم .
مدیرکل امور بانوان استانداری گلستان بر ضرورت توجه بیشتر به زنان در معرض خطر و ساکن درحاشیه شهرهای استان اشاره کرد و گفت: اجرای طرح تاب آوری زنان و توانمندسازی گروه های در معرض خطر برای کنترل رفتارهای پرخطر در حوزه خانواده و کودکان در شهرهای استان از جمله برنامه های انجام شده برای کنترل و کاهش آسیب ها است.
غفاری ادامه داد: تاکنون 20 کارگاه آموزشی در مناطق مستعد بروز آسیب های اجتماعی استان برگزار شد که نتایج آن به گواه کارشناسان ، ارزشمند و امیدوار کننده است.
وی بیان کرد: ارتقای آگاهی و سطح سلامت روانی، جسمانی و اجتماعی زنان و خانواده ها ،افزایش تاب آوری اجتماعی خانواده ها در مقابل آسیب های اجتماعی ،تعارضات خانوادگی و زناشویی ،توسعه مشارکت در امور شهری ،ارتقای فرهنگ شهرنشینی و کاهش آسیب های اجتماعی از جمله اهداف اجرای این طرح است.
به گفته وی؛ اجرای کامل طرح تاب آوری زنان نه تنها موجب افزایش قدرت تحمل و سازگاری بانوان در برخورد با مشکلات می شود، بلکه حفظ سلامت روانی و ارتقا آن را نیز به همراه خواهد داشت.
غفاری؛ به برنامه های هفته زن در استان اشاره کرد و افزود: حضور در منزل شهیدان و دیدار با مادران معظم آنها که با حضور مسئولان و مدیران شهرستان های مختلف استان انجام می شود، از برنامه های محوری هفته زن (هفته سوم اسفند) است.
وی بیان کرد: در این هفته مدیران ،ائمه جمعه ،روسای ادارات و فرماندهان نظامی و انتظامی در منزل شهدا حضور یافته و از یکهزار و612 مادر شهید (درقید حیات) قدردانی می شود.


ارسال کننده خبر : اداره کل دفتر امور زنان و خانواده
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : banovan
  • بازدید : 574
  • کد خبر : 43010