عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کارگروه اجتماعی و فرهنگی شهرستان علی آباد کتول با موضوع آسیبهای اجتماعی

با حضور مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان برگزار شد :

کارگروه اجتماعی و فرهنگی شهرستان علی آباد کتول با موضوع آسیبهای اجتماعی

کارگروه اجتماعی و فرهنگی شهرستان علی آباد کتول با موضوع آسیبهای اجتماعی

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان درجلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستا‌ن علی آبادکتول که با موضوع آسیب های اجتماعی در حوزه بانوان برگزار شد گفت : هرکدام ازما غیراز اینکه مسئولیتی در جامعه داریم عضوی ازخانواده ای هستیم که ممکن است آسیب های اجتماعیخانواده ی ما را نیز تهدید کند.

کلثوم غفاری توران با بیان این نکته که قطعاً محدودیت ها و معذوریت ها و نارسایی هایی از لحاظ قانونی – مالی و ... در کشورداریم خاطر نشان کرد : همان جوانی که یک تهدید است می توانست یک فرصت باشد .

وی افزود : دریک عمل بزه، یک طرف بزهکار است و یک طرف بزه دیده و ضلع سوم فرصت انجام بزه است که اجازه این عمل را می دهد . ما باید در خصوص این موضوع کار کنیم یعنی فرصت ایجاد آسیب ها و بزه ها را برداریم .

غفاری یاد آور شد : ما بعنوان مسئول در یک بعد قضیه و بعنوان یک انسان و موجود اجتماعی و مسئول مدنی و اجتماعی و دینی باید راهها را بررسی کنیم که چه عواملی باعث آسیب ها ی اجتماعی می شود .

وی ضمن معرفی برخی از عوامل ایجاد آسیب های اجتماعی از جمله نابرابری های اجتماعی ، کم رنگ شدن اعتقادات دینی و کاهش ارتباط کلامی در خانواده ها گفت :آموزش و پرورش یک رکن اساسی در پیشگیری وکاهش آسیب های اجتماعی است لازم است انسان از کودکی یاد بگیرد چگونه در مقابل آسیب ها از خود مراقبت کند.

غفاری با اشاره به موضوع تفاهم نامه مشترک بین بانک صندوق قرض الحسنه مهر ایران و معاونت امور زنان وخانواده ریاست جمهوری در خصوص تخصیص تسهیلات به زنان سرپرست خانوار گفت : هدف این طرح کمک به زنان سرپرست خانوار است ، زنانی که فی نفسه آسیب نیستند ، اما اگر شرایط جامعه و معیشت آنان مناسب نباشد ، تبدیل به آسیب می شود.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان تصریح کرد : جامعه زمانی روی توسعه را به خود می بیند که با احساس دلسوزی به مخاطب نیازمندخود نگاه کنیم و در حل مشکلاتش تلاش نماییم .

غفاری در بخش دیگری از سخنانش به موضوع طلاق پرداخت و گفت : طلاق آسیبی استکه در آن دو طرف آسیب می بینند اما بیشترین آسیبها متوجه زنو خانواده استزیرا زنان برای تشکیل زندگی مجدد مشکلات بیشتری دارند .

شایان ذکر است : در این جلسه برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی پیشنهاداتی از جمله : آموزش های تشویقی، تشکیل تیم و هسته مرکزی برای بهره مندی از ظرفیت موجود دستگاهها در کاهش و پیشگیری از آسیب ها، حمایت از همکاری سمن ها و بخش خصوص ، بسط و گسترش فضای شادی و نشاط در جامعه مطرح شد.

کارگروه اجتماعی و فرهنگی شهرستان علی آباد کتول با موضوع آسیبهای اجتماعی

 

کارگروه اجتماعی و فرهنگی شهرستان علی آباد کتول با موضوع آسیبهای اجتماعی

 


 


ارسال کننده خبر : اداره کل دفتر امور زنان و خانواده
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : banovan
  • بازدید : 480
  • کد خبر : 44418