عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تاریخ معاصر ایران شاهد گویایی بر حضور همه جانبه زن مسلمان ایرانی است

مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان:

تاریخ معاصر ایران شاهد گویایی بر حضور همه جانبه زن مسلمان ایرانی است

تاریخ معاصر ایران شاهد گویایی بر حضور همه جانبه زن مسلمان ایرانی است

مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان در همایش "تجلیل از نقش زن در انقلاب" در روستای مهتر کلاته شهرستان کردکوی گفت : تاریخ معاصر ایران شاهد گویایی بر حضور همه جانبه و فعالانه زن مسلمان ایرانی است.

فائزه عبداللهی در چهارمین روز از ایام گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی افزود: با نگاهی به شکل گیری نهضت مشروطه هر جا اعتراض و نارضایتی عموم مردم به صورت تظاهرات رخ می داد زنان حاضر بودندو دلیرانه از حقوق مردم جامعه دفاع می کردند.

وی با بیان اینکه زنان همواره برای دفاع از ارزش های دین و تقویت روحیه مردان دوشادوش آنان بودندگفت : مشارکت مردم در نهضت های ملی و اسلامی غیر قابل انکار است .

عبداللهی طی سخنانی یاد آور شد : دولتمردان می دانستند که زنان با قیام خود مردان را به میدان می کشانند و تلاش می کردند تا با نقشه های خود زنان را از میادین مبارزه دور کنند لذا بسیارتلاش می کردند برای به انحراف کشاندن و مصرفی نمودن بانوان.

وی افزود : نقطه آغازین این حرکت ها کشف حجاب رضاخان بود که زنان مسلمان از این امر استقبال نکردند اما رژیم پهلوی به روشهای مختلف برای پیشبرد اهداف خود متوسل شدو باشعارهای تجددگرایی و آزادی زن به نفی ارزشها و سنت های حاکم بر جامعه پرداخت و تلاش کرد تا زمینه حضور زنان را به عنوان ابزار تبلیغاتی و نیروی کار ارزان فراهم آورد .

وی اضافه کرد : رضا خان می خواست با شعار تجدد گرایی و پیشرفت, زنان را در دام خود فراموشی و بعد خدا فراموشی گرفتار نماید .

مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان اذعان داشت :مادرپیروزی انقلاب شاهد حضور بی نظیر زنان شیردل با اطفال در آغوش کشیده بودیم که در برابر مسلسل ها و تانک های رژیم پهلوی می ایستادند .زنانی که بر علیه کشف حجاب دست به انجام تظاهرات عظیم زدندو خواستار آزادبودن در رفتار بر اساس اسلام و مبانی دینی بودنند .

همت و فداکاری زنان و کارآمدبودن ایشان, ایستادگی در مقابل ستم، تحمل رنج ها و مصائب با وجود از دست دادن فرزند، شوهر ، برادر و وجود نور قرآن واسلام درقلوب آنها دلالت می کند و ایشان را در ردیف زنان بزرگ صدر اسلام قرار می دهد .

در پایان این برنامه با حضور فرماندار شهرستان کردکوی و مدیر کل امورزنان و خانواده استانداری و جمعی از مسئولین شهرستانی از مادران شهدا و بانوان فعال فرهنگی این شهرستان با اهدای هدایایی تجلیل شد.

شایان ذکر است : همایش "تجلیل از نقش زن در انقلاب" در زینبیه روستای مهتر کلاته شهرستان کردکوی برگزار شد .

تاریخ معاصر ایران شاهد گویایی بر حضور همه جانبه زن مسلمان ایرانی است

 


ارسال کننده خبر : اداره کل دفتر امور زنان و خانواده
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : Banovan1403
  • بازدید : 1058
  • کد خبر : 5916