عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » انقلاب اسلامی هویت و شخصیت زنان را باز گرداند

مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری :

انقلاب اسلامی هویت و شخصیت زنان را باز گرداند

مدیرکل دفترامورزنان وخانواده استانداری گلستان درجشن همایش دهه فجر بانوان شهرستان بندرگز گفت : انقلاب اسلامی هویت و شخصیت زنان را باز گرداند.

فائزه عبداللهی افزود: زنان باحضورفعال در صحنه های مبارزاتی سال 57 ,سعی بر آن داشتند تا به احیای کرامت و شخصیت زن مسلمان دست یابند .

وی با اشاره به اینکه دوره پهلوی را می توان نوعی دوره جاهلیت مدرن برای زنان ایرانی به شمار آورد یادآور شد:در دوران پهلوی سعی می شد تا مردم مسلمان به اجبار تمام سنت ها و عقاید و افکار خود را کنار بگذارند و درالگوی توسعه ی پهلوی شرکت کنند .

عبداللهی افزود: در رژیم پهلوی نخستین اقدام آسیب رسان به رفاه و امنیت اجتماعی و تهاجم فرهنگی "کشف حجاب زنان" بود که البته رژیم علاوه بر پوشش زنان در پوشش مردان هم دخالت می نمود و در سال 1307 قانونی با عنوان قانون توجیه لباس به تصویب رسید که بر اساس آن استفاده از لباس های سنتی در کشور ممنوع و لباس متحد الشکل به سبک اروپایی برای عموم اجبار شد .

وی بیان داشت : رژیم تبلیغات وسیعی برضد ارزش های اسلامی انجام داد به گونه ای که زن در جامعه اسلامی از حقوق انسانی محروم بوده ودر نظریه جامعه شناسان غربی زنان عناصر ناراضی در میان مسلمانان هستند.از این رو اگر انقلابی که خواهان ارزش های اسلامی است تحقق پذیرد زنان به مخالفت صریح با آن می پردازند اما بر خلاف تبلیغات آنان زنان نه تنها در تحقق چنین انقلابی مشارکت نمی کنند .بلکه خود بزرگترین مانع برای تحقق نیافتن چنین انقلابی هستند .

مدیرکل دفترامورزنان وخانواده استانداری گلستان خاطرنشان کرد :اگرزنان درصحنه حضورنمی داشتند این انقلاب به ثمر نمی رسید .

مشارکت زنان تمام معیارهای جامعه شناسان غربی را دچار مشکل کرد .

وی اذعان داشت : زنان نیروی محرکی برای جامعه به شمارمی آیند .نه تنها مشارکت مستقیم آنان موثر بود بلکه با مشارکت غیر مستقیم خود چنان تاثیری بر روی شوهر و فرزندان و برادران خود گذاشتند که از تاثیر مستقیم آنان کمتر نبود .

شایان ذکر است : اجرای سرود ، قرائت مقاله ، تجلیل ازخانواده معظم شهدا و تجلیل از هنرمندان از دیگر برنامه هایی بود که درمراسم جشن انقلاب ویژه بانوان در شهرستان بندرگز برگزار شد.

 


ارسال کننده خبر : اداره کل دفتر امور زنان و خانواده
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : Banovan1403
  • بازدید : 975
  • کد خبر : 6077