عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ظرفيت مركز ماده 16 توسکستان جوابگوی نیاز استان نیست

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان:

ظرفيت مركز ماده 16 توسکستان جوابگوی نیاز استان نیست

ظرفيت مركز ماده 16 توسکستان جوابگوی نیاز استان نیست

دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان گلستان گفت: برنامه ریزی براي جمع آوري 440 نفر از افرادي كه تجاهر به اعتياد دارند، در هر دوره سه ماهه در سال 94 صورت گرفته است.

"سيد احمد حسيني"در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان افزود: در سال 93 با برنامه ريزي هاي انجام شده و همت دستگاه هاي متولي از جمله نیروی انتظامي استان در اجراي ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر، 990 نفر از معتادان متجاهر استان جمع آوري شدند.

وی ادامه داد: از اين تعداد 495 نفر كه شرايط نگهداري در مركز ماده 16 توسكستان گرگان را داشتند پذيرش و نگهداري گرديدند و براي درمان آنها اقدام شد.

حسینی بیان کرد: با اقدامات انجام شده ، تعداد پذيرش معتادان در مركز در سال 93 نسبت به سال 92 به ميزان 56% رشد داشته و از طرفي ميزان نگهداري نيز با 29231 نفر روز در سال 93 نسبت به سال 92 با 138 در صد رشد رو به رو بوده است .

دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان افزود: طي سال گذشته تعداد 93 نفر با هماهنگي تيم درمان و مرجع قضايي كه به حق حمايت و پشتيباني خوبي از بر نامه هاي شوراي هماهنگي در حوزه مبارزه با مواد مخدر دارند با پيگيري مدد كاران مركز تحويل خانواده آنان شدند تا ادامه امر درمان آنها توسط خانواده آنها پيگيري شود.

وی اشاره كرد: يكي از اقدامات شاخص و اثر گذار در حوزه اجراي ماده 16 انجام دستور العمل تكاليف بعد از خروج معتادان با حمايت و دستور مقام قضايي در سال 93 بود كه با تلاشهاي شبانه روزي تيم درمان مركز و پيگيري دبير خانه شوراي هماهنگي استان، مدد جويان پس از سه ماه نگهداري، درمان و ترخيص از مركز ،‌ رها نشده و مدد كاران مركز سير درمان آنها را در خارج از مركز پيگيري مي نمايند .

حسینی تصریح کرد: در آخرين مرحله پيگيري انجام شده از تعداد 211 نفر مدد جوي ترخيص شده بالغ بر 50 % در مراكز درماني معرفي شده حضور داشته و خدمات درماني دريافت مي نمودند .

دبير شوراي هماهنگي از جمع آوري 100 نفر زن و 240 نفر مرد معتاد متجاهر در استان در سال 94 بالغ بر ظرفيت 100 نفره مركز ماده 16  خبر داد و در ادامه گفت : متاسفانه ظرفيت مركز ماده 16 استان فقط 100 نفر است كه جوابگوي نياز استان نيست.

وی خاطرنشان کرد: يكي از مطالبات مردم هم جمع آوري معتادان متجاهر از ويترين اجتماعي است به همين منظور دبيرخانه شوراي هماهنگي استان با در نظر گرفتن وضعيت استان در سال گذشته پيگيريهاي فراواني را به انجام رساند و در نهايت با حمايت ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور مجوز جمع آوري 100 نفر زن و 240 نفر مرد معتاد متجاهر اخذ شد و اين مهم در دستور كار قرار گرفت.

حسینی در پایان گفت: با هماهنگي به عمل آمده و با استفاده از توان 14 مركز اقامتي (كمپ) استان 340 نفر جمع آوري و به اين مراكز براي يك مدت سه ماهه تحويل داده مي شوند تا براي درمان آنها اقدام گردد به اين ترتيب در اولين دوره زماني سه ماهه امسال 440 نفر از معتادان متجاهر استان جمع آوري و درمان خواهند شد.


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .