عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تولید 960 هزار تن گندم در گلستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان در جلسه شورای اداری استان ؛

تولید 960 هزار تن گندم در گلستان

 تولید 960 هزار تن گندم در گلستان


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: در حال حاضر در استان گلستان 960 هزار تن گندم تولید شده که 700 هزار تن آن توسط دولت خرید تضمینی شده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، سیدمحمد دهنوی عصر امروز در جلسه شورای اداری استان با اشاره به سفر به روسیه و جمهوری تاتارستان اظهار کرد: مباحث مشترک ایران، گلستان و تاتارستان ظرفیت بسیار خوبی را برای توسعه تعاملات تجاری و اقتصادی ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: مذاکرات بسیار خوبی با مسوولان تاتارستان شکل گرفته و مقرر شد برای نهایی شدن تفاهمنامه‌ها و امضای تفاهمنامه‌های مهم، تیم کارشناسی و اقتصادی تاتارستان طی یک ماه آینده به ایران و استان گلستان سفر کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان تصریح کرد: در این مذاکرات، مسوولان تاتارستان اعلام آمادگی کردند تا در زمینه تامین ادوات کشاورزی، تولید قطعات خودرو، توسعه تجارت و بازرگانی از مسیر دریا و بخصوص مسائل دانش بنیان همکاری‌های نزدیکی را داشته باشیم.

دهنوی گفت: در حال حاضر استقبال از سوی تاتارستان برای توسعه تجارت و همکاری‌های دو جانبه بسیار زیاد است و ما باید از این شرایط و ظرفیت استفاده کنیم و اگر تعلل کنیم قطعا دیگران در این فرصت استفاده خواهند کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای بسیار خوب طرح مردمی سازی نظام پرداخت یارانه در گلستان بیان کرد: نقش قرارگاه شهید امانی بسیار مهم بود و کمک بسیار خوبی را در بخش‌های مختلف اجرای این طرح داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان تصریح کرد: پیگیری‌های بسیار خوبی در خصوص پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی متاثر از حذف ارز ترجیهی انجام شد که گلستان از نظر پرونده‌های تشکیل شده رتبه پنجم را داریم و از نظر پرداختی‌های رتبه هشتم را داریم.

دهنوی گفت: همکاری و همدلی مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل در استان گلستان باعث شد ما هیچ مشکلی در حوزه تولید در استان نداشته باشیم.

وی اضافه کرد: ما نه تنها کاهش تولید مرغ در استان نداشتیم بلکه حتی نسبت به مدت مشابه سال قبل تولید بیشتری داشتیم و سعی ما بر این است این میزان تولید را تا انتهای تابستان حفظ کنیم تا مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان بیان کرد: در طرح مردمی سازی نظام پرداخت یارانه‌ها در موضوع تامین کالاهای اساسی مشکلی نداشتیم و خوشبختانه در حال حاضر هم هیچ مشکلی در این زمینه نداریم.

دهنوی بیان کرد: همزمان با این طرح، موضوع اصلاح قانون تعزیرات نیز ابلاغ شد که نقش بسیار مهمی در کنترل تخلفات داشته و باعث شده تا ابزار قانونی برای برخورد با تخلفات صنفی بهتر و قاطع‌تر شود.

وی با اشاره به افزایش نظارت‌ها در بخش آرد و نان در استان گلستان و دستگیری اعضای بزرگترین باند عرضه آرد خارج از شبکه رسمی توزیع، اضافه کرد: امروز هیچ آردی خارج از شبکه هوشمند در استان توزیع نمی‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان بیان کرد: تاکنون 2 هزار و 23 دستگاه کارتخوان خوشمند ویژه فروش هوشمند نان در نانوایی‌های استان نصب شده و کمتر از یک درصد به دلایل قانونی باقی مانده که پیش‌بینی ما این است تا پایان تیرماه تمامی نانوایی‌ها به این دستگاه‌ها مجهز شوند.

دهنوی افزود: هفته آینده سهمیه جدید آرد مشخص خواهد شد و در ساز و کار جدید تعیین شده نحوه جدید تخصیص گندم به کارخانه‌های آرد استان نیز مشخص اعلام و ابلاغ خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر در استان گلستان 960 هزار تن گندم تولید شده که 700 هزار تن آن توسط دولت خرید تضمینی شده است.

دهنوی خاطرنشان کرد: بخشی از گندم باقی مانده توسط مردم برای کشت آینده نگه‌داری شده، بخشی کشت قراردادی شده و بخشی هم توسط کارخانه‌ها خریداری شده است.

تولید 960 هزار تن گندم در گلستان

تولید 960 هزار تن گندم در گلستان


 

 


ارسال کننده خبر : معاونت هماهنگی امور اقتصادی
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .