عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بیشترین جرائم اینترنتی مربوط به برداشت غیرمجاز از حساب افراد است

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری:

بیشترین جرائم اینترنتی مربوط به برداشت غیرمجاز از حساب افراد است

بیشترین جرائم اینترنتی مربوط به برداشت غیرمجاز از حساب افراد است

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری گلستان با بیان اینکه بیشترین تخلفات و جرائم اینترنتی مربوط به برداشت غیرمجاز از حساب افراد است، گفت: آگاهی بخشی به جامعه در رابطه با تخلفات فضای مجازی و جرائم اینترنتی، همت مضاعف رسانه ملی را می طلبد.

"حیدر علی احمدی"در جلسه کمیسیون رسیدگی به تخلفات و جرائم  اینترنتی استان، اظهار کرد: همزمان با توسعه شبکه های مجازی و اینترنتی در جامعه، تخلفات، جرایم و سوء استفاده های مربوط به فضای مجازی نیز رشد فزاینده ای می یابد از اینرو، لزوم هوشیاری مردم و کسب آگاهی از ابعاد جرایم اینترنتی و شناسایی دستگاههای متولی در هنگام نیاز، از اهمیّت زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به مهمترین عناوین جرم در فضای مجازی کشور و استان گفت: برداشت های غیرمجاز، هتک حیثیت علیه افراد، جرایم غیراخلاقی و غیرفرهنگی، دسترسی غیرمجاز به داده ها و سامانه ها، مختل نمودن داده ها، کلاهبرداری رایانه ای و تبلیغ و فروش اجناس تقلبی و غیر استاندارد از طریق اینترنت، بخشی از مهمترین جرائم فضای مجازی در استان است.

احمدی همچنین سرقتهای رایانه ای، جرایم علیه حقوق مالکیت معنوی، آموزش نحوه ارتکاب جرایم رایانه ای، قماربازی و ممانعت از دسترسی اشخاص به سامانه های کاربری خود را از دیگر جرائم شاخص فضای مجازی در استان برشمرد.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری، خاطرنشان کرد: بیشترین تخلفات مربوط به جرایم اینترنتی مربوط به برداشت غیرمجاز از حساب های بانکی افراد است که جا دارد صاحبان حسابهای بانکی و شعب بانکها در این زمینه با هوشیاری بیشتری عمل نمایند.

وی در پایان تأکید کرد: ضعف عمومی از آگاهیهای مربوط به جرایم اینترنتی، بیانگر یک نیاز است و آن اینکه ضرورت دارد که رسانه ملی در جهت آگاهی بخشی از ابعاد جرایم اینترنتی، نقش برجسته تری ایفا نماید.

 


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .